Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Potężny wzrost sprzedaży Biedronki w I kw. Władze sieci spodziewają się 2-cyfrowego wzrostu w 2011 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2011, 10:08
Potężny wzrost sprzedaży Biedronki w I kw. Władze sieci spodziewają się 2-cyfrowego wzrostu w 2011 r.

Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, osiągnął w pierwszym kwartale tego roku 56,4 mln euro zysku netto, czyli o 33,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku spółka spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Biedronki w sklepach porównywalnych (LFL).

- Duża konsumpcja w Polsce oraz pozytywne prognozy wzrostu gospodarczego pozwalają spodziewać się utrzymania dwucyfrowego wzrostu sprzedaży like for like w sklepach Biedronka - pisze Jeronimo Martins w prezentacji wyników.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż Biedronki wyniosła 1.336 mln euro i wzrosła ogółem o 22,8 proc., licząc w euro oraz o 21,7 proc., licząc w złotych. W sklepach LFL sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 11,7 proc., licząc w polskiej walucie.

Sprzedaż w sklepach Biedronka stanowiła w pierwszym kwartale niemal 60 proc. sprzedaży grupy Jeronimo Martins.

Spółka podała także, że w pierwszym kwartale 2011 roku skonsolidowane przychody Jeronimo Martins wzrosły o 14,7 proc., do 2.241,6 mln euro, a EBITDA wzrosła o 24 proc. i wyniosła 6,5 proc. sprzedaży.

Jak podała spółka, źródłem wzrostu zysku netto grupy był rynek polski.

- Naszym priorytetem nadal będzie umacnianie pozycji w Polsce. Na 2011 rok podtrzymujemy nasze prognozy dwucyfrowego wzrostu skonsolidowanej sprzedaży dla grupy - podaje Jeronimo Martins.

Spółka przypomina, że w 2011 roku Biedronka powinna zwiększyć swoją sieć sklepów o około 200 lokalizacji. Realizacja tego planu pochłonie około 75 proc. środków przeznaczonych na inwestycje w grupie w tym roku, przewidywanych na 450-500 mln euro.

Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku sieć Biedronka liczyła 1.665 sklepów, po tym, jak w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku otwarto 19 dyskontów a zamknięto 3. Łączna powierzchnia sklepów Biedronka liczyła na koniec pierwszego kwartału 949.288 metrów kw.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (19)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 11-05-2011, 23:01:
Ja dopiszę tylko tyle, że po zaznajomieniu się z działalnością koncernów spożywczych i detalicznych z sektora spożywczego, nie widzę większej różnicy miedzy NKWD, SS, a działami marketingu i rozwoju wielkich koncernów z nazwami na N, F, U, M, T, W. Uważam, że ONZ powinien zająć się tym i zdelegalizować czym prędzej te organizacje ponadnarodowe, zanim one doprowadzają swój ludobójczy plan do końca.
  • Wac 11-05-2011, 15:39:
Drogie regionalnesmaki.

Człowiek jest taką prostą istotą, że wyłącznie jednostki kupują coś co jest droższe od innych produktów ale za to pochodzi od lokalnego dostawcy. I w przypadku takiego społeczeństwa jak nasze, w swojej masie ubogiego, nie ma co liczyć na skuteczność akcji "edukacyjnych" bo do zmiany przyzwyczajeń zakupowych trzeba mieć przekonanie i środki. Spoty w TV, znaczki "Teraz Polska", "Dobre bo polskie" i inne nie napełniają obywatelowi kieszeni, a i z jakością towarów z tym logiem bywało częściej źle niż dobrze. Dlatego zgodzę się z koniecznością zmian prawa i podejściem do lokalnej (czytaj: rodzimej) przedsiębiorczości i całym sercem popieram, ale o edukowaniu można pomyśleć jak podniesiemy siłę nabywczą przeciętnego Kowalskiego bo obecnie takie zabawy można przyrównać do prób uprawy pszenicy na bagnie... Może coś to da, tylko pytanie czy nie lepiej iść w innym kierunku jak choćby programy pomocowe dla mikro i małych przedsiębiorstw...

Porównania międzynarodowych koncernów do hitlerowców czy sowietów pozostawiam bez komentarza bo na pewne rzeczy nie ripostuje się - bez urazy. Natomiast co do miałkości naszego świata polityki i biznesu, to nie pozostaje nam nic innego jak czekać na jedno z dwóch wydarzeń: wymieranie pokolenia ludzi urodzonych w socjalizmie i nie potrafiących wyjść mentalnie z tamtego okresu lub krachu gospodarczego (i chyba też społecznego), który zmusiłby nasze wspaniałe szczyty do zdecydowanych ruchów o jakie nasza gospodarka prosi się już od wielu lat. Bo jeżeli spojrzeć na naszych polityków, to zainteresowani są wyłącznie trwaniem na stołkach i/lub załatwianiem interesów własnych lub kolegów/sponsorów, w ministerstwach trwa niesamowity marazm i strach przed inicjatywami i braniem odpowiedzialności i decyzje, a różnego typu stowarzyszenia "branżowe" są w większości skansenami gdzie schronienie znajdują spadochroniarze z biznesu (bo albo mentalnie już się nie nadawali, albo nikt nie chciał ich zatrudnić).

Na zakończenie do naszej małej wymiany zdań: psy szczekają, karawana idzie dalej. Życzę nam wszystkim, żeby udało nam się nie tyle co karawanę zatrzymać ile zmienić jej kierunek. Na lepsze, oczywiście.

"Okupant" pozdrawia.
  • regionalnesmaki 10-05-2011, 08:40:
Z tymi ciuchami i wykształceniem to prawda. Mamy jednak wiek XXI i to drugą jego dekadę, a nie lata 80-te XX wieku, więc czas chyba, aby rozwojem polskiej gospodarki zajęli się trochę mądrzejsi ludzie niż pawlaki i inne tuski. Mamy masę młodych, energicznych osób, którym brakuje siły przebicia, a przede wszystkim pomocy ze strony państwa i organizacji zrzeszających przedsiębiorców. Przeciez takie organizacje jak BCC czy branżowe izby i zrzeszenia powinny mieć swoich przedstawicieli w parlamencie i wetować, każde durne postanowienie politycznych aparatczyków, którym, w większości, słoma wystaje z buta.
Polscy przedsiębiorcy powinni organizować się, tworzyć spółki, zrzeszenia, stowarzyszenia, izby i ruszać pod Sejm, żeby pokazać, że politycy to zwykli zdrajcy i agenci zagranicznych okupantów, w postaci międzynarodowych koncernów.
Polakom chyba brakuje wiary we własne siły i za dużo mają kompleksów, może powinni wziąść przykład z mądrzejszych, choć mniejszych narodów jak Czesi czy Słoweńcy. Tam tyle "międzynarodowego" badziewia nie uświadczysz, niezależnie od branży.

Zobacz wszystkie komentarze (19)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH