Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Powiadomienia push zwiększają sprzedaż w e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2014, 13:43

Aplikacje mobilne coraz bardziej zyskują w kontekście zwiększania sprzedaży, a sposobem na zachęcenie właścicieli smartfonów do częstszego uruchamiania aplikacji jest wykorzystanie powiadomień push. Z badań wynika, że najbardziej na powiadomieniach push zyskują firmy z branży e-commerce.

Przeciętny właściciel smartfona korzysta nawet z 27 aplikacji mobilnych, ale aż 1 na 5 z nich po zainstalowaniu zostaje użyty tylko raz. Skutecznym sposobem na zachęcenie do ich częstszego uruchamiania okazuje się być wykorzystanie powiadomień push.

Według najnowszych badań, aplikacje mobilne, które je wykorzystują są uruchamiane nawet o 88 proc. częściej niż te, które ich nie posiadają.

Powiadomienia push, to komunikaty wyświetlane na ekranie smartfona lub tabletu, bez względu na to czy aplikacja jest włączona czy nie. Ich głównym celem jest zachęcenie użytkownika do częstszego korzystania z aplikacji i wykonania określonej czynności. Firmy - nadawcy, modyfikując ich treść, mogą wykorzystać je jako skuteczne narzędzie do zwiększania sprzedaży.

- Mogą np. w ten sposób informować o promocjach w sklepie internetowym lub też stacjonarnym. Zaletą takiego rozwiązania jest także fakt, że klient po odczytaniu komunikatu może od razu kupić promowany produkt wykorzystując do tego aplikację - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl.

Z badań wynika, że najbardziej na powiadomieniach push zyskują firmy z branży e-commerce. Aplikacje sprzedażowe notują dzięki nim nawet 278-procentowy wzrost zaangażowania. Bardzo dobrze radzi sobie również branża turystyczna ze 109-procentowym wzrostem zaangażowania dzięki zastosowaniu powiadomień push.

W ciągu pierwszego miesiąca od zainstalowania aplikacji aż 62 proc. użytkowników powróci do niej po otrzymaniu takiego powiadomienia. Programy, które nie wysyłają takich informacji uruchomi o połowę mniej, tj. 32 proc. użytkowników. Po 4 miesiącach od zainstalowania aplikacji, korzysta z nich przeciętnie 36 proc. użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień. Dużo gorzej jest w przypadku, tych którzy nie chcieli z nich korzystać. Tylko 14 proc. z nich wraca do takiej aplikacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • www.webpush.me 12-09-2015, 00:26:
Powiadomienia push można też wysyłać bez instalowania aplikacji. Wystarczy nowoczesna przeglądarka.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 619) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.