Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Powstanie organizacja zrzeszająca polskie i zagraniczne sieci handlowe

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-12-2008, 14:41

Przedstawiciele największych zagranicznych i rodzimych sieci handlowych rozmawiają na temat utworzenia wspólnej organizacji branżowej, która reprezentowałaby ich wspólne interesy. W przyszłym roku mają ruszyć regularne spotkania, które mają doprowadzić do zawiązania nowego podmiotu.

Ideę popiera przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. - Skoro „polskie" sieci nie chcą przystępować do POHiD-u, zaś zagranicznym podmiotom byłoby trudno odnaleźć się w ramach np. PiH czy NRZHiU, to powołanie wspólnej organizacji, która reprezentowałaby interesu obu stron jest jak najbardziej właściwa - mówi Andrzej Faliński.

Powodów, dla których do tej chwili nie powstała tego typu organizacja jest przynajmniej kilkanaście. Jednak ostatnie wydarzenia takie jak chociażby, zakwestionowana przez Trybunał Konstytucyjny ustawa o WOH pokazała, że w wielu punktach interesy dużych zachodnich sieci jak i polskich firm takich jak Alma, Piotr i Paweł czy Polomarket są tożsame.

- Do tej pory widać było różnice kulturowe w zarządzaniu, przeszkodą były specyficzne strategie polskich firm sieciowych i towarzyszący im specyficzny dyskurs z konkurencją. Widać było brak zaufania, a także niechęć do podzielenia się w ramach organizacji kontaktami z politykami, itd. - mówi Andrzej Faliński. - Teraz jednak „polskie sieci" zauważyły, że stanowią potężną silę (mają prawie 60 proc.) rynku detalu nowoczesnego. A nie mają organizacji, któryby je reprezentowała. Oczywiście nic nie ujmuję PIH, NRZHiU, innym organizacjom, ale sadzę, że ich zasób członkowski nie do końca obrazuje strukturę rynku w tym segmencie - dodaje.

Przedstawiciel POHiD-u apeluje: - Spróbujcie się państwo zorganizować. Warto przecież mieć własną, odpowiednią, platformę dla wypracowywania z innymi organizacjami (m.in. z POHiD) stanowiska wobec kluczowych spraw branż handlowych i całego sektora. Może za jakiś czas pomyśleć o federacji. Skoro sprawy wspólnego namysłu nad stanem handlu w Polsce jesd dla wielu szefów firm ważna, to może jednak warto to jakoś dalej materializować.

Ideę utworzenia wspólnej organizacji została podjęta w czasie obrad Okrągłego Stołu w podczas grudniowej konferencji Bestshop 2008. Czy szumne zapowiedzi nabiorą konkretnych kształtów i Tesco stanie ramię w ramię z Polomarketem, będzie można się przekonać w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Być może tak jak to zwykle bywa skończy się jedynie na szumnych deklaracjach o współpracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.