Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poznań piąty w kraju pod względem podaży nowoczesnej powierzchni handlowej

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 19-02-2013, 15:36

Rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w województwie wielkopolskim to obecnie ponad 752 tys. mkw., z czego 70 proc. powierzchni koncentruje się w aglomeracji poznańskiej. Poza stolicą województwa najwięcej powierzchni handlowej znajduje się w Kaliszu (56 tys. mkw.), Koninie (niecałe 50 tys. mkw.) i Lesznie (42 tys. mkw.). Nowoczesne obiekty handlowe zlokalizowane są również w Pile, Ostrowie Wielkopolskim i w Gnieźnie - wynika z danych Colliers International.

Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w aglomeracji poznańskiej wynosi blisko 520 tys. mkw., co plasuje ją na piątym miejscu wśród największych polskich aglomeracji.

Rynek handlowy w Poznaniu jest zdominowany przez tradycyjne centra handlowe, które stanowią 85 proc. całkowitej podaży zlokalizowanej w 13 obiektach. W ramach pozostałych formatów handlowych wskazać można jedno centrum wyprzedażowe Factory Poznań oraz jeden park handlowy - Franowo - należący do Inter Ikea.

Podaż nowej powierzchni handlowej, planowanej do oddania w Poznaniu do końca 2013 roku, wynosi ok. 75 tys. mkw. Obecnie w budowie znajdują się dwa obiekty - centrum handlowe Poznań City Center (58 tys. mkw.) połączone z dworcem kolejowym oraz wielofunkcyjny obiekt Galeria MM (ok. 5 tys. mkw. powierzchni handlowej). W planach deweloperów są kolejne inwestycje handlowe z późniejszym terminem realizacji, m.in. dwa duże centra handlowe Łacina (Apsys) i Metropolis (Echo Investment), czy mniejszy projekt Półwiejska 2. Rozbudowę Centrum Franowo o pasaż handlowy planuje również Inter Ikea. Deweloper otrzymał już pozwolenie na budowę, a ukończenie nowej części planowane jest na jesień 2013 roku.

Współczynnik dostępnych powierzchni na poznańskim rynku handlowym wynosi ok. 2,5 proc. Jest to poziom porównywalny do wielkości pustostanów odnotowanych na większości rynków handlowych głównych polskich aglomeracji miejskich.

Aglomeracja poznańska charakteryzuje się jednym z najwyższych wskaźników nasycenia powierzchnią handlową wśród głównych aglomeracji, plasując się na drugim miejscu za rynkiem wrocławskim. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi blisko 640 mkw. na 1 000 mieszkańców. Wskazuje to na zwiększony poziom ryzyka, z którym muszą liczyć się inwestorzy planujący nowe przedsięwzięcia handlowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH