Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pozytywne perspektywy Tesco dla Europy Środkowo-Wchodniej

  • Autor: just-food.com/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2013, 14:30
Pozytywne perspektywy Tesco dla Europy Środkowo-Wchodniej
Według Tesco długoterminowe perspektywy dla rynków w regionie są dobre

Grupa Tesco jest optymistycznie nastawiona co do swojej działalności w Europie Środkowo-Wchodniej, gdzie jej sprzedaż jest pod presją, a warunki gospodarcze są trudne.

Jak informuje just-food.com władze Tesco wskazują, że długoterminowe perspektywy rynków w regionie są "bardzo dobre", mimo ciężkich obecnie warunków w handlu.

Ian Hutchins, dyrektor ds. corporate affairs powiedział, że obecnie warunki są trudne dla każdego, jednak według Tesco rynki w regionie mają dobre perspektywy wzrostu.

Tesco, które działa m.in. w Czechach, na Węgrzech, w Polsce i na Słowacji, podało, że w pierwszym kwartale sprzedaż like-for-like spadła w trzech z tych czterech rynków. Tylko Węgry wyłamały się z tego trendu.

Prezes Philip Clarke przyznał, że Tesco zwolniło tempo ekspansji w regionie z powodu niepewnych warunków ekonomicznych i podkreślił, że lokalna działalność musi być mocniej skupiona wokół istniających biznesów.

Hutchins powiedział zaś, że Tesco zamierza kontynuować rozwój produktów convenience i biznesu internetowego w regionie. Dodał, że rynek detaliczny staje się coraz bardziej wyszukany.

Podkreślił, że Tesco.com działa na wszystkich tych czterech rynkach i jak do tej pory jego działalność przekroczyła oczekiwania grupy. Słowacja i Węgry dogoniły już Unię Europejską jeśli chodzi o średnie korzystanie z internetu. Podkreślił, że smartfony stały się już standardem dla ludzi poniżej 35 roku życia w regionie, tak samo jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii.

Jego zdaniem klienci patrzą też coraz bardziej na możliwość dokonywania zakupów lokalnie, bliżej swoich domów, a celem rozwoju biznesu Tesco jest wychodzenie naprzeciw zmieniającym się trendom. Tak jak to ma miejsce w Wielkiej Brytanii, Tesco koncentruje się na biznesie on-line oraz convenience, a na tych czterech rynkach jest jeszcze wiele do zrobienia w tym zakresie.

Powiedział jednak, że kraje w regionie są "bardzo kokurencyjne cenowo", szczególnie w warunkach spowolnienia gospodarczego, choć według Tesco trudne warunki handlowe są tylko tymczasowe.

Dodał, że obecnie zaobserwować można zmiany w nastawieniu klientów z czysto cenowego - co miało miejsce pięć, dziesięć lat temu - do obecnego nastawienia "jakość za cenę". Podkreślił, że ludzie szukają obecnie wartości dodanej, wygody i jakości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nie kupuje w dyskontach 14-06-2013, 16:12:
Myślę, że należy ostudzić emocje i propagandę. Mamy wolny rynek i każdy decyduje co i gdzie kupuje. Tesco nie jest rewelacyjne, żaden sklep czy producent nie jest taki, bo nikomu całkowicie się nie dogodzi. W moim odczuciu, Tesco jest za bardzo "oderwane od rzeczywistości", tzn. nie potrafi dopasować się do klienta, chcąc aby to on dopasował się do niego. Polski konsument jest inny niż brytyjski czy nawet czeski. Osobiście wolę Leclerc, bo jest tańszy i większy wybór, ale w porównaniu do Biedronki czy Lidla, o Realu czy Carrefour, nie mówiąc, Tesco i tak jest lepsze. Wystarczy po prostu madrze kupować i porównywać ceny, marki własne w Tesco wcale nie są gorsze i droższe od tych z dyskontów, wiem, bo ostatnio sprawdzałem i porównywałem.
  • XyZ 14-06-2013, 15:26:
Boże żal mi was różne głupoty czytałem na różne tematy, proszę mi powiedzieć w których sklepach jest pleśń na półkach.
Jak wam nie pasuje to kupujcie w realu albo biedronce tam będzie z pewnością czyściej.
  • yzy 11-06-2013, 18:48:
tak jak przedmówca - Tesco niech się zajmie najpierw tym syfem i pleśnią którą mają na półkach, a później zabiera się za pouczanie dostawców i prognostykacje

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH