Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pracownicy dużych sklepów nie mają szkoleń z obsługi niepełnosprawnych

  • Autor: Metro
  • Data: 11-02-2009, 10:21

Czy niewidomy może przy zakupach liczyć na pomoc pracowników hipermarketów? Dziennikarze gazety Metro sprawdzili to sami, towarzysząc w sprawunkach w warszawskich Carrefourze, Tesco i Biedronce niepełnosprawnym Dorocie i Mateuszowi Ciborowskim. Najlepiej wypadła Biedronka.

Jolanta Kramarz wraz z labradorem Readem w listopadzie 2007 chciała zrobić zakupy w Carrefourze przy Dworcu Wileńskim w Warszawie. ednak obsługa hipermarketu odmówiła niewidomej wejścia z psem przewodnikiem. O sprawie zrobiło się bardzo głośno, pani Jolanta pozwała sklep, ostatecznie pod koniec stycznia zawarła ugodę z siecią: Carrefour przeprosił za zachowanie pracownika i zapewniał przed sądem, że dziś wszystkim niepełnosprawnym pomagają w zakupach specjalnie przeszkoleni pracownicy. Podobne zapewnienia składała sieć Tesco.

Postanowiliśmy sprawdzić, czy rzeczywiście niewidomi nie mają już kłopotów w marketach. Na zakupy do warszawskich Carrefoura, Tesco i Biedronki wybraliśmy się z państwem Ciborowskimi. Dorota jest niewidoma od urodzenia, porusza się o białej lasce. Mateusz też ma wadę wrodzoną. Widzi, ale bardzo słabo. Jest w stanie podprowadzić żonę do sklepu, ale żeby przeczytać napis na opakowaniu musi go przysunąć do oczu na odległość kilku centymetrów.

W Carrefourze w Centrum Handlowym "Arkadia" kłopoty zaczęły się już przy wejściu do galerii. Dorota poprosiła w informacji o pomoc w przeprowadzeniu do sklepu. Obsługująca ją kobieta przywołała młodego ochroniarza, ale ten stwierdził, że nie może oddalać się od drzwi. W końcu po blisko 10 minutach czekania i dwóch telefonach panią Dorotę wprowadził inny ochroniarz.

W punkcie informacyjnym Carrefour znów czekanie ("Jakaś kasjerka zaraz przyjdzie" - usłyszeliśmy), wreszcie podeszła kobieta.

- Trudno nam się było porozumieć, bo wydaje nam się, że była głucha. To bardzo dobrze, że Carrefour zatrudnia niepełnosprawnych, ale w tej sytuacji ta pani raczej by nam nie pomogła - stwierdził Mateusz. Państwo Ciborowscy jakoś wytłumaczyli, że chcieliby zrobić zakupy w asyście jednego z pracowników. Kobieta przyprowadziła więc kolejnego z nich. Dalej zakupy poszły już gładko - pracownik sklepu pchał wózek z zakupami, prowadził panią Dorotę, pomagał odnaleźć towary.

Wizyta w Tesco przy ulicy Górczewskiej na Woli miała podobny przebieg. Kilka minut czekania i na zakupy rusza z Ciborowskimi pracownica punktu informacyjnego. Najpierw jednak pyta, czy nie mogłaby dostać listy zakupów i sama wybrać towary. Ostatecznie prowadzi Dorotę, Mateusz idzie tuż za nimi. Na końcu pracownica siada do wolnej kasy, Ciborowscy płacą bez kolejki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH