Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pracownicy sieci handlowych mają swój portal. Mogą nagłaśniać problemy z pracodawcą

  • Autor: PAP
  • Data: 22-08-2011, 15:05

W poniedziałek ruszył portal www.hiperwyzysk.pl, na którym pracownicy sieci handlowych i firm ochrony mogą zgłaszać problemy z pracodawcą. Na portalu mają być zamieszczane informacje dla pracodawców, pracowników i klientów o warunkach pracy w danych sieciach.

Portal został uruchomiony przez NSZZ "Solidarność" dzięki funduszom z Unii Europejskiej.

"Sytuacja pracowników w handlu i ochronie jest jedną z najtrudniejszych od 20 lat" - powiedział na konferencji prasowej Alfred Bujara z NSZZ "Solidarność". "15-20 lat temu, gdy wchodziły do nas hipermarkety, wiele osób zabiegało tam o pracę. W tej chwili warunki pracy się diametralnie obniżyły" - podkreślił.

Zwrócił uwagę m.in. na problem zastępowania umów o pracę umowami cywilnoprawnymi oraz zatrudnianie pracowników z agencji pracy tymczasowej na miejsce pracowników etatowych. "Zjawisko jest na tak dużą skalę, że stało się patologią" - zaznaczył. Podkreślił, że pracują oni na dużo gorszych zasadach m.in. bez prawa do urlopu, świadczeń socjalnych.

Bujara wskazał także na bardzo dużą liczbę umów zawieranych na czas określony - ocenił, że stanowią one 70 proc. Dodał, że zatrudnieni pracują w niepełnym wymiarze godzin i nie mają możliwości "dorobienia". Podkreślił też, że w hipermarketach pracuje coraz mniej osób, a w konsekwencji pracownicy są obciążeni pracą ponad miarę. Zaznaczył także, że płace są na niskim poziomie.

Podkreślił, że pogorszenie warunków pracy pracodawcy tłumaczą kryzysem, jednak - jak zaznaczył - "kryzysu w handlu nie ma". "Odnotowujemy wzrost sprzedaży i wzrost zysków i to bardzo dużych. Chciałoby się powiedzieć pracodawcom: +podzielcie się zyskiem, nie wykorzystujcie maksymalnie pracowników" - dodał.

Jako kolejne problemy wymienił "szykanowanie działaczy związkowych". Zwrócił także uwagę na występowanie mobingu, braku rzeczywistego dialogu pracodawców z pracownikami. "Pracownicy podkreślają, że dialog jest pozorowany - rozmowy mają miejsce, ale nie rozwiązują problemów" - podkreślił.

Na stronie internetowej pracownicy i klienci mogą - także anonimowo - wypełnić formularz, w którym mogą poinformować o problemach. Na stronie znajduje się także mapa, na której będą zaznaczane te miejsca pracy, gdzie występują nieprawidłowości. "Liczymy na to, że Polacy pomogą zmienić ten trudny czas dla pracowników" - podkreślił Bujara.

Jak zaznaczył Norbert Kilen, który odpowiada m.in. za realizację strony internetowej, portal ma motywować pracodawców do zmian, a dla pracowników i klientów ma być informacją na temat warunków pracy w danych sieciach handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH