Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pracownicy sieci handlowych mają swój portal. Mogą nagłaśniać problemy z pracodawcą

  • Autor: PAP
  • Data: 22-08-2011, 15:05

W poniedziałek ruszył portal www.hiperwyzysk.pl, na którym pracownicy sieci handlowych i firm ochrony mogą zgłaszać problemy z pracodawcą. Na portalu mają być zamieszczane informacje dla pracodawców, pracowników i klientów o warunkach pracy w danych sieciach.

Portal został uruchomiony przez NSZZ "Solidarność" dzięki funduszom z Unii Europejskiej.

"Sytuacja pracowników w handlu i ochronie jest jedną z najtrudniejszych od 20 lat" - powiedział na konferencji prasowej Alfred Bujara z NSZZ "Solidarność". "15-20 lat temu, gdy wchodziły do nas hipermarkety, wiele osób zabiegało tam o pracę. W tej chwili warunki pracy się diametralnie obniżyły" - podkreślił.

Zwrócił uwagę m.in. na problem zastępowania umów o pracę umowami cywilnoprawnymi oraz zatrudnianie pracowników z agencji pracy tymczasowej na miejsce pracowników etatowych. "Zjawisko jest na tak dużą skalę, że stało się patologią" - zaznaczył. Podkreślił, że pracują oni na dużo gorszych zasadach m.in. bez prawa do urlopu, świadczeń socjalnych.

Bujara wskazał także na bardzo dużą liczbę umów zawieranych na czas określony - ocenił, że stanowią one 70 proc. Dodał, że zatrudnieni pracują w niepełnym wymiarze godzin i nie mają możliwości "dorobienia". Podkreślił też, że w hipermarketach pracuje coraz mniej osób, a w konsekwencji pracownicy są obciążeni pracą ponad miarę. Zaznaczył także, że płace są na niskim poziomie.

Podkreślił, że pogorszenie warunków pracy pracodawcy tłumaczą kryzysem, jednak - jak zaznaczył - "kryzysu w handlu nie ma". "Odnotowujemy wzrost sprzedaży i wzrost zysków i to bardzo dużych. Chciałoby się powiedzieć pracodawcom: +podzielcie się zyskiem, nie wykorzystujcie maksymalnie pracowników" - dodał.

Jako kolejne problemy wymienił "szykanowanie działaczy związkowych". Zwrócił także uwagę na występowanie mobingu, braku rzeczywistego dialogu pracodawców z pracownikami. "Pracownicy podkreślają, że dialog jest pozorowany - rozmowy mają miejsce, ale nie rozwiązują problemów" - podkreślił.

Na stronie internetowej pracownicy i klienci mogą - także anonimowo - wypełnić formularz, w którym mogą poinformować o problemach. Na stronie znajduje się także mapa, na której będą zaznaczane te miejsca pracy, gdzie występują nieprawidłowości. "Liczymy na to, że Polacy pomogą zmienić ten trudny czas dla pracowników" - podkreślił Bujara.

Jak zaznaczył Norbert Kilen, który odpowiada m.in. za realizację strony internetowej, portal ma motywować pracodawców do zmian, a dla pracowników i klientów ma być informacją na temat warunków pracy w danych sieciach handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (12 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH