Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Pracownicy sklepów i magazynów – cisi bohaterowie okresu przedświątecznego

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych przygotowań. Zakupy na żądanie mają wpływ na zwiększenie oczekiwań kupujących, którzy chcą szybko kupować i otrzymywać zamówione towary. Wywiera to, szczególnie przed świętami, ogromną presję na sklepach, operatorach logistycznych, firmach kurierskich oraz firmach e-commerce. Większość z nich traktuje przedświąteczny czas jako najważniejszy okres handlowy, od którego często zależy osiągnięcie wyników sprzedaży za cały rok. Co więcej, w drugiej połowie każdego roku skrupulatnie się do niego przygotowują operacyjnie zarówno od strony zasobów ludzkich, jak i technologicznej – ocenia Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej.

Pracownicy sklepów i magazynów – cisi bohaterowie okresu przedświątecznego
fot. materiały prasowe

- W związku z powyższym, jak i ze znacznym wzrostem liczby zakupów internetowych, sklepy i firmy logistyczne dynamicznie rozwijają opcje dostaw. Coraz większą popularnością wśród klientów cieszy się odbiór paczek w trybie „click and collect”, polegający na zamawianiu towarów przez Internet, a następnie ich odbiorze w sklepach stacjonarnych. Wiele placówek handlu detalicznego decyduje się na oferowanie darmowych dostaw lub obniżanie opłat za przesyłki, chcąc w ten sposób zachęcić konsumentów do odwiedzenia sklepów, licząc na sprzedaż dodatkowych produktów. Obecnie „click and collect” stanowi jedną szóstą całego rynku dostaw produktów zakupionych przez Internet – wskazuje Jacek Żukrowski.

Wyniki badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie firmy Zebra, pokazują, że w regionie EMEA ponad trzy czwarte (76 proc.) decydentów w branży sprzedaży detalicznej uważa, że przyjmowanie zwrotów i zarządzanie zwrotami przesyłek zamówionych przez Internet stanowi dla nich poważne wyzwanie. Jak wynika z badania, ponad połowa ankietowanych pracowników sklepów detalicznych (55 proc.) przyznaje, że ich firmy borykają się z brakami kadrowymi, a 49 proc. odczuwa przepracowanie. Z pewnością cytowane wartości procentowe byłyby jeszcze wyższe, gdyby w grupie badawczej znaleźli się również pracownicy zaplecza, którzy dbają o rozłożenie towarów na półkach oraz realizację zamówień w okresach przedświątecznych i promocji z okazji Black Friday.

- Warto również zastanowić się nad sytuacją pracowników magazynów i kurierów, którzy zajmują się pakowaniem, wysyłaniem i dostarczaniem przesyłek, ponieważ to dzięki ich ciężkiej pracy świąteczne prezenty docierają do konsumentów na czas. Myśląc o centrum dystrybucyjnym w okresie szczytu, łatwo wyobrazić sobie ciąg paczek mknących na przenośnikach taśmowych i pracujących w pośpiechu pracowników – przenoszących, pakujących i skanujących przesyłki. Wydaje się, że w takiej sytuacji pracownicy częstą skarżą się na urazy związane z koniecznością dźwigania ciężkich paczek. Jednak – jak się okazuje – jedną z najczęstszych przyczyn dolegliwości fizycznych tej grupy zawodowej jest RSI (ang. repetitive strain injury), czyli zespół urazów powstających na skutek chronicznego przeciążenia. Skanowanie z wysoką częstotliwością powoduje „efekt domina”, który uderza w zaangażowanych pracowników – zaznacza Jacek Żukrowski.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    zakupy internetowe RSS ALERT    /    przesyłki RSS ALERT    /    przesyłki kurierskie RSS ALERT    /    Jacek Żukrowski RSS ALERT    /    Zebra Technologies RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.21.16.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.