Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prawie 1,3 tys. mandatów w sklepach, w ramach akcji "Weź paragon"

  • Autor: PAP
  • Data: 13-09-2011, 13:04
Prawie 1,3 tys. mandatów w sklepach, w ramach akcji

Prawie 1,3 tys. mandatów karnych nałożył Urząd Kontroli Skarbowej w Rzeszowie na podkarpackich sprzedawców, którzy podczas wakacji nie wydali kupującym paragonów. Średnia wysokość mandatu wyniosła 150 zł. Nałożone mandaty to efekt akcji "Weź paragon" prowadzonej przez ministerstwo finansów.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka prasowa UKS w Rzeszowie Teresa Piechowicz, nieprawidłowości ujawniono przede wszystkim w działalności handlowej, usługowej i gastronomicznej.

Piechowicz zaznaczyła, że to nie liczba nałożonych mandatów jest najważniejsza. "Ważniejsze jest uświadomienie sprzedawcom, że nie mogą zapominać o obowiązującym prawie i jeżeli mają taki obowiązek, powinni rzetelnie ewidencjonować transakcje" - dodała.

Podkreśliła, że ukaranie jednego podatnika kilka razy mandatem zdarzało się niezwykle rzadko.

"Zgodnie z przepisami maksymalny mandat może wynieść 2772 zł, ale mandatu w takiej wysokości nie otrzymał od nas żaden kontrolowany przedsiębiorca. Bowiem przy ustalaniu wysokości mandatu uwzględnia się m.in. stosunki majątkowe i rodzinne oraz dochody i możliwości zarobkowe sprawcy" - wyjaśniła.

Inspektorzy rzeszowskiego UKS prowadzili kontrole w dni powszednie i weekendy. Oprócz kontroli, na bieszczadzkich szlakach oraz w uzdrowiskach w regionie rozdawali turystom kartki pocztowe z rysunkiem Andrzeja Mleczki, przedstawiającym jelenia na zakupach i tekstem "Nie bądź jeleń, weź paragon". Pocztówki miały przypominać klientom, że każdy ma prawo żądać paragonu.

Zdaniem Piechowicz, wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. "Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki" - dodała.

Akcja "Weź paragon" prowadzona była w całej Polsce przez resort finansów we współpracy m.in. z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także wojewódzkimi inspektoratami inspekcji handlowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • anonim 14-09-2011, 13:20:
Cyt. "... to najpierw niech takiej Biedronce czy innym sieciom zabronią oszukiwać klientów poprzez sprzedaż "tych samych towarów" w mniejszych opakowaniach!!!!!!"

Ryba - nie do końca masz rację, to nie są te same produkty jest wyraźnie napisane jaka to jest gramatura.
Różnica pomiędzy 2L a 1,75L, czy 340g a 280g to nie są małe różnice, a że opakowanie ma podobną szatę graficzną to nie powinno dziwić wprowadzenie kazdej zmiany w opakowanie to duże koszty dlatego zmienia się to co nie zmieni całego projektu.

Nie mówię, że popieram ale rozumiem dlaczego tego nie robią.

Większość kupujących potrafi sobie przeliczyć na pełną gramaturę.

Najlepiej patrzeć na przelicznik ceny na kg lub litr.
  • ryba 14-09-2011, 12:09:
Argumenty Pani Piechowicz w kwestii dlaczego klienci mają "brać paragon" są po prostu... zabawne;)
Jak klient może porównać ceny produktów - może jeszcze powinien zaprowadzić zeszyt, wklejać wszystkie paragony albo lepiej sprawdzać wpisując ceny do excella jak te ceny sie zmieniają!! Boshe... to najpierw niech takiej Biedronce czy innym sieciom zabronią oszukiwać klientów poprzez sprzedaż "tych samych towarów" w mniejszych opakowaniach!!!!!!
Puknijcie się w główkę czasami Drodzy Urzędnicy...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH