Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prawie trzy czwarte decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl/Branch Brothers
  • Data: 25-08-2014, 09:57
Prawie trzy czwarte decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży
Poprawna aranżacja przestrzeni handlowo-usługowej to klucz do zwiększenia sprzedaży

Aż 70 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży. Wszelkie wrażenia, doznania i emocje, które pojawiają się podczas obecności klienta w danej placówce handlowej mają na to wpływ. Istotną rolę odgrywają m.in. takie czynniki, jak: funkcjonalność i dobra organizacja miejsca sprzedaży, właściwa ekspozycja produktu, oznaczenia w sklepie, jak również jakość obsługi. Im lepsze wrażenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci.

- Niestety, w Polsce świadomość w tym zakresie wciąż jest relatywnie niska. W odróżnieniu od zachodnich przedsiębiorstw, większość polskich firm nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest właściwe zarządzanie doświadczeniem klienta w sklepie - wskazuje Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający w firmie Branch Brothers (Upright Group), firmy konsultingowej zwiększającej sprzedaż w sieciach handlowych dzięki projektowaniu i zarządzaniu shopping experience klientów.

Doświadczenia zakupowe powstają jeszcze zanim kupujący przekroczy próg naszego sklepu. Ważne są przede wszystkim łatwość dojazdu oraz właściwe oznaczenie miejsca (tak, by było ono widoczne już z daleka). Dobrym przykładem są punkty usługowe zlokalizowane przy drogach szybkiego ruchu. Rozpoznawalne z odległości kilkuset metrów, umieszczone na wysokich słupach logotypy stacji benzynowych czy sieci gastronomicznych są dobrym "punktem nawigacyjnym" dla potencjalnego klienta, dzięki którym nie przegapi on zjazdu, jeżeli będzie chciał zatankować samochód czy zjeść przekąskę. Takie rozwiązanie sprawdza się również w przypadku marketów zlokalizowanych w mocno zabudowanych częściach miast, np. Lidl, Biedronka czy Tesco. Kryterium widoczności, rozpoznawalności i nawigacji powinno zostać dodatkowo połączone również z komunikacją produktów. Dobrymi narzędziami budującymi świadomość marki i dobre doświadczenie klientów są także przekazy reklamowe na witrynach sklepowych i bankowych oraz kasetony i semafory z marką punktu handlowego.

Istotnym elementem jest dostępność miejsc parkingowych w pobliżu punktów sprzedaży. Jeżeli jest ich mało i są zajęte, a klient jest zmuszony krążyć w poszukiwaniu wolnego miejsca, to już na wstępie może to wywołać negatywne emocje bezpośrednio związane z miejscem sprzedaży. Ważny jest fakt, czy za zaparkowanie samochodu musimy płacić. Pozytywny wpływ na wrażenia konsumentów mają także wprowadzone ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, np. specjalnie wyznaczone miejsca parkingowe czy podjazdy.

Estetyka, układ wnętrz i wyposażenie w znacznej mierze kreują shopping experience odwiedzających. Sprzymierzeńcem pozytywnych doświadczeń konsumenckich jest dbałość o następujące aspekty:

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH