Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prawnik: W 2020 roku możemy obserwować dalszą konsolidację na rynku handlu

Rynek handlu detalicznego z perspektywy graczy branżowych o ugruntowanej na nim pozycji pozostaje wciąż atrakcyjny, a rozwój poprzez przejęcia staje się coraz popularniejszy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

Prawnik: W 2020 roku możemy obserwować dalszą konsolidację na rynku handlu
Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie, fot. mat. pras.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-01-2020, 13:52

- Rynek handlu obfitował w minionym roku w bardzo ciekawe transakcje. Najciekawsza z nich bez wątpienia dotyczyła przejęcia znajdującej się wówczas w trudnej sytuacji sieci Piotr i Paweł oraz jej rebrandingu na sklepy pod marką Wasz Sklep Spar, jak również sporu prawnego wokół możliwości korzystania z marki SPAR - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

- W tym wypadku bezpośrednią przyczyną transakcji była wspomniana trudna sytuacja przejmowanej sieci handlowej - podobną sytuację obserwujemy również w stosunku do sieci Tesco, która sukcesywnie wyzbywa się kolejnych nieruchomości zlokalizowanych w Polsce na rzecz innych branżowych graczy. Powszechnie mówi się również o możliwości całkowitego wyjścia Tesco z Polski, co stanowiłoby niezwykle interesujące przejęcie na polskim rynku - dodaje.

- Aktywność transakcyjna na rynku handlu, której przykładem może być np. kolejne już przejęcie przez GK Specjał - tym razem sieci Arjago, czy przejęcie spółki Partner przez grupę Eurocash, świadczy o tym, że rynek ten z perspektywy graczy branżowych o ugruntowanej na nim pozycji pozostaje wciąż atrakcyjny, a rozwój poprzez przejęcia staje się coraz popularniejszy - tłumaczy prawnik.

- Z drugiej strony, nie ulega wątpliwości, że prowadzenie działalności na rynku handlu jest z każdym rokiem coraz trudniejsze - wystarczy wskazać na wzmożone ostatnio kontrole UOKiK prowadzone w stosunku do sieci handlowych, czy kolejne obowiązki nakładane na przedsiębiorców (np. wymagany od 1 stycznia 2020 r. obowiązkowy wpis do bazy danych o odpadach przez przedsiębiorców prowadzących jednostki handlu detalicznego i hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego objęte opłatą recyklingową) oraz związane z nimi dodatkowe koszty, które powodują, że małym i średnim przedsiębiorcom coraz trudniej jest prowadzić samodzielnie rentowny biznes. Wszystko to sprawia, że w 2020 roku możemy obserwować dalszą konsolidację na rynku handlu - podsumowuje Łukasz Targoszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    Baker McKenzie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.