Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

PRCH o zmianach zwyczajów zakupowych po ograniczeniu handlu

Polska Rada Centrów Handlowych, agencja komunikacji marketingowej ITBC Communication oraz agencja badawcza SW Research zrealizowały badanie opinii konsumentów dotyczące postrzegania zakazu handlu oraz związanych z tym zwyczajów i preferencji zakupowych.

70% badanych deklaruje, że wolny czas spędza w weekendy najczęściej w domu, a 59% wybiera odpoczynek na łonie natury. Spędzanie wolnego czasu w galeriach handlowych deklaruje 13% badanych.

Według 68% badanych, wprowadzenie ustawy ograniczającej handel w niedziele nie wpłynęło na 
ilość czasu spędzanego z rodziną. 27% respondentów natomiast ma teraz więcej czasu dla siebie (34% w grupie badanych posiadających dzieci w wieku 6-12 lat). 
Badani zdecydowanie dostrzegają jednak znacznie wzmożony ruch w dni poprzedzające niedziele objęte zakazem (zwłaszcza w soboty, ale także w piątki). Jedynie 7% respondentów nie dostrzega takiej zmiany od czasu wprowadzenia ustawy. Wzmożony ruch w piątki i soboty częściej dostrzegają mieszkańcy większych miast.

Badani wśród największych wad wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele wskazują przede 
wszystkim na ingerencję w wolny wybór (48%), wzmożony ruch w piątki i soboty (47%), a także 
pozbawienie rozrywki, jaką były niedzielne wyjścia do galerii handlowej (21%). Ponad jedna czwarta 
badanych nie dostrzega żadnych wad ustawy ograniczającej handel. 40% respondentów zgadza się 
z wprowadzeniem ustawy ograniczającej handel w niedziele. Niemal drugie tyle jest temu przeciwna, a pozostała jedna czwarta badanych nie ma zdania. Wśród najmłodszej grupy badanych, niezdecydowanych jest aż 31%, a wśród mieszkańców wsi ustawę popiera 44% badanych. Również rodzice dzieci w wieku 13-18 lat są grupą, w której ustawa znajduje poparcie większe od średniej (44%).

W niedziele objęte zakazem w centrach handlowych otwarte mogą być wszystkie punkty prowadzące 
działalność o charakterze usługowym. rozrywkowym oraz gastronomicznym przy jednoczesnym zamknięciu wszystkich pozostałych sklepów. 43% ogółu badanych popiera to rozwiązanie. Co ciekawe, wśród badanych z miast o wielkości 200-500 tys. mieszkańców odsetek ten wynosi aż 51%. Co czwarty badany nie popiera tego rozwiązania, a 31% nie ma zdania w tej sprawie. 33% badanych zdarzyło się odwiedzić centrum handlowe w niedziele objęte zakazem handlu. Spośród nich: 36 % skorzystało z oferty rozrywkowej, 30% - gastronomicznej, 28% - usługowej, a 16% wzięło udział w wydarzeniach specjalnych organizowanych przez centra handlowe. 

Całość na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakaz handlu RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zwyczaje zakupowe RSS ALERT    /    zwyczaje konsumenckie RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    PRCH RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.