REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

PRCH: Rosną zasoby nowoczesnej powierzchni centrów handlowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2011, 20:30
PRCH: Rosną zasoby nowoczesnej powierzchni centrów handlowych

Według najnowszego raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), zasoby nowoczesnej powierzchni centrów handlowych w Polsce na koniec pierwszego półrocza, wyniosły ponad 8 380 000 m. kw. GLA, co stanowi o 2,5 proc. więcej w stosunku do końca roku 2010.

REKLAMA

Systematycznie rośnie udział miast średniej wielkości i małych w całkowitych zasobach. Ponad 60,3 proc. powierzchni zlokalizowanych jest w ośmiu największych aglomeracjach, a 39,7 proc. w miastach średniej wielkości i małych (w 2 połowie 2010 roku odpowiednio 62 proc. i 38 proc.).

Raport PRCH informuje, że na koniec pierwszego półrocza 2011 w budowie pozostawało ponad 770 400 m. kw. GLA powierzchni centrów handlowych, z czego aż 64,7 proc. w miastach średniej wielkości i małych.

Średni wskaźnik nasycenia dla ośmiu największych aglomeracji wynosi 512 mkw/1000 mieszkańców. Niezmiennie prym wiodą Wrocław (660 mkw) i Poznań (643 mkw). Natomiast aglomeracja Szczecina, Krakowa i Konurbacja Katowicka odnotowują obecnie najniższe statystyki w tej grupie miast.

Do największych projektów wprowadzonych na rynek w tym okresie należą: Galeria Słoneczna w Radomiu (42 000 GLA), Turawa Park w Opolu (35 000 GLA), Galeria Handlowa Leszno (32 000 GLA), Morski Park Handlowy w Gdańsku (29 000 GLA) oraz Galeria Twierdza w Zamościu (23 800 GLA).

Po raz pierwszy PRCH Retail Research Forum publikuje wyniki badania polegającego na określeniu wskaźnika pustostanów w centrach handlowych w 15 najważniejszych aglomeracjach i miastach Polski o liczbie mieszkańców powyżej 200 000. Badaniem przeprowadzonym na przełomie czerwca i lipca 2011, objęto 207 działających obiektów handlowych łącznie oferujących 5,95 miliona mkw, czyli 71 proc. z 8,38 mln m. kw. dostępnej w całym kraju całkowitej powierzchni handlowej.

Przeważająca większość z badanych w pierwszej połowie 2011 roku rynków charakteryzowała się niskim (poniżej 5 proc.) poziomem pustostanów. Na rynku warszawskim jest jedynie 0,8 proc. dostępnej powierzchni handlowej, czyli Ok. 10 700 mkw. Najmniej dostępnych powierzchni w nowoczesnych centrach handlowych spośród badanych rynków było w badanym okresie w Kielcach i Toruniu (0,2 proc.).

Analiza struktury najmu centrów handlowych przedstawia się następująco: hipermarket / supermarket, duży najemca z branży AGD/RTV, drogeria i apteka, najemca z branży multimedia, kilku najemców oferujących usługi, w tym pralnia, punkt ksero i dorabiania kluczy, kantor, placówki poczty i banków oraz operatorzy komórkowi. Im większe centrum handlowe tym bardziej rozszerza się oferta z branż mody, obuwia i galanterii skórzanej oraz gastronomii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH