Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

PRCH: W Polsce rośnie nasycenie centrami handlowymi

W pierwszym półroczu 2018 roku otwartych zostało 13 nowych centrów. Tradycyjnie dużo działo się na rynku inwestycyjnym. Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro przeznaczone zostało na centra handlowe – wynika z raportu PRCH Retail Research Forum.

PRCH: W Polsce rośnie nasycenie centrami handlowymi
Fot. shutterstock

W pierwszej połowie 2018 roku powstało w Polsce 13 nowych obiektów handlowych, w tym dwa duże obiekty: Forum w Gdańsku oraz Gemini Park Tychy. Oba powyżej 40 tys. m kw. powierzchni najmu. W wyniku zrealizowanej podaży, poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce wzrósł do 311 m kw. na 1000 mieszkańców, co plasuje nas w środku europejskiej stawki. Z analiz ekspertów z grupy PRCH Retail Research Forum wynika, że na koniec 2018 roku poziom nasycenia osiągnie 326 m kw./1000 mieszkańców. 

Z danych zebranych przez autorów raportu PRCH Retail Research Forum wynika, że w pierwszej połowie  2018 roku w budowie było ponad 400 000 m kw. powierzchni najmu. Niemal 1/5 obecnie realizowanej podaży stanowią rozbudowy istniejących projektów, przede wszystkim tradycyjnych centrów handlowych. Wśród tej powierzchni są jednak również nowe obiekty takie jak Galeria Młociny w Warszawie czy Libero w Katowicach. 

- Rozwój centrów handlowych w Polsce stale postępuje. Wciąż pojawiają się nowe projekty,ale również ewoluują te, które na rynku istnieją już od lat. Centra coraz mocniej angażują się również w rozwój lokalnych społeczności.  Pozytywnym zjawiskiem jest spore zainteresowanie inwestorów naszym rynkiem oraz wysoki poziom kapitalizacji typu prime – powiedziała Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager, Polska Rada Centrów Handlowych. 

- Pierwsza połowa roku była  dla rynku centrów handlowych w Polsce bardzo udana pod kątem aktywności inwestorów. W pierwszej połowie roku  Inwestorzy na nieruchomości komercyjne wydali   ponad 3,3 mld euro, z czego 1,9 mld euro przeznaczone zostało na centra handlowe. Na tak dobry wynik składa się głównie bardzo duża transakcja przejęcia portfela nieruchomości M1 przez Chariot (inwestorami w operacji są fundusze PIMCO, Oaktree i Redefine Properties) za kwotę 1 mld euro - informuje PRCH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PRCH RSS ALERT    /    Anna Zachara-Widła RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT    /    Polska Rada Centrów Handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.