Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Premiumizacja marek własnych staje się faktem

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-06-2016, 10:03
Premiumizacja marek własnych staje się faktem
Następuje premiuzacja marek własnych

Marki własne stanowią 34 proc. całego rynku europejskiego i ten udział stale rośnie. Dlatego ważne jest, aby marki własne były obecne w segmencie premium – mówił Remy Medina, food Bussines Invest consultant IPLC Partner podczas Future Private Labels w Kielcach.

W jego opinii inne marki są potrzebne markom własnym, aby ludzie mieli porównanie. - Obecnie marki własne stają się brandem. Tylko marki własne tak naprawdę budują lojalność klientów i pozwalają się odróżnić poszczególnym sieciom. Coca-Colę mają wszyscy. Z tego powodu wielu producentów musi poświęcić się tylko i wyłącznie produkcji produktów pod markami sieci. Tylko tak można tworzyć produkty dobrej jakości. Robiąc je przy okazji, nie da się zachować jakości – uważa ekspert.

Zwrócił także uwagę na marżę, która jest zawsze istotna dla każdego detalisty. - W przypadku marek własnych, marża zawsze jest wyższa, nawet jeśli sam produkt jest tańszy niż wyrób pod marką producenta. Jest to możliwe dzięki temu, że marki własne mają zupełnie inną strukturę kosztów – mówił Remy Medina.

W jego opinii produkty premium to mniejsze wolumeny sprzedaży, ale jeszcze większe marże.

Wskazywał także, że mniej produktów w danym sklepie, oznacza mniejszy wybór dla konsumentów, ale większą sprzedaż. Na poparcie tej tezy przedstawił wyniki eksperymentu przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych. W sklepie detalicznym ustawiono dwa stoiska z dżemami. Na pierwszym z nich umieszczono 24 różne dżemy, a na drugim tylko 6 produktów. Do pierwszego stoiska podchodziło 60 proc. osób, do drugiego 40 proc. Ale w przy pierwszym tylko 3 proc. oglądających dokonała zakupu, a przy drugim, mniejszym, aż 3 proc. oglądających włożyło produkt do koszyka. - Wniosek jest jasny – zbyt dużo produktów powoduje zagubienie konsumentów i utrudnia proces decyzyjny. Ograniczony wybór sprawia, że łatwiej podjąć decyzję – mówił Remy Medina.

Jego zdaniem przyszłość należy do marek własnych, ale trzeba o nich myśleć długofalowo. Potrzeba pieniędzy i czasu na inwestycje i rozwój marek własnych, szczególnie w klasie premium. Oprócz tego ważne jest budowanie relacji z konsumentami. Zauważył także, że zagrożeniem na marek własnych jest e-handem. - Przykładowo Amazon także wprowadza własne marki premium, co jest niebezpieczne dla detalistów – dodam Remy Medina.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kreez 21-06-2016, 15:43:
Już mam:
"W jednym z hipermarketów w USA przeprowadzono eksperyment. Rozstawiono stoisko z dżemami, a przechodzących klientów zapraszano do degustacji. Do badania wybrano markę, która oferuje 28 smaków. Z oferty usunięto smaki truskawkowy i malinowy, aby usunąć efekt preferencji wobec najpopularniejszych rodzajów. Konsumentom, w zależności od warunku badania, prezentowano 6 albo 24 produkty do degustacji. Badani mogli spróbować tyle dżemów, ile chcieli. Osoby, które podeszły do stoiska otrzymywały kupon zniżkowy 1$ na zakup wybranego dżemu. 60% osób, które widziały stoisko z 24 dżemami, zdecydowało się wziąć udział w degustacji. W warunku z 6 rodzajami dżemów 40% osób podeszło do stoiska. W grupie z mniejszą ilością smaków 30% osób dokonało potem zakupu, a tylko 3% klientów zdecydowało się na zakup z grupy testującej 24 smaki dżemu."
  • kreez 21-06-2016, 15:41:
Tak coś bez sensu z tym badaniem. To pochodzi z książki "Kiedy więcej znaczy mniej" i tam było chyba 6% przy 24 produktach i 30% przy 6. A może miało być 30%?
  • Jinks 21-06-2016, 12:23:
(...) przy pierwszym tylko 3 proc. oglądających dokonała zakupu, a przy drugim, mniejszym, aż 3 proc. (...)BEZ SENSU :)

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH