Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Almy: Liczymy, że Food&Joy powtórzy sukces Krakowskiego Kredensu

  • Autor: PAP
  • Data: 10-12-2012, 16:25
Prezes Almy: Liczymy, że Food&Joy powtórzy sukces Krakowskiego Kredensu
Prezes Alma Market Jerzy Mazgaj

Alma Market chce zakończyć ten rok zyskiem netto na poziomie jednostkowym i skonsolidowanym. Liczy, że w 2013 roku przychody wzrosną dwucyfrowo - poinformował PAP prezes Alma Market Jerzy Mazgaj. Jeśli testy nowego konceptu pod marką Food&Joy wypadną pomyślnie, możliwe jest uruchomienie sieci sklepów convenience o pow. 300-400 mkw.

- Zakładamy, że na poziomie skonsolidowanym i jednostkowym zakończymy ten rok na pewno na plusie. Wzrost przychodów w tym roku wyniesie kilkanaście procent, a wzrost sprzedaży porównywalnej w tym roku może wynieść ok. 5 proc. rdr - powiedział PAP Mazgaj.

Po trzech kwartałach 2012 roku grupa Alma Market miała 1,117 mld zł przychodów wobec 1,017 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wzrósł do 7,43 mln zł z 6,87 mln zł przed rokiem. Strata netto, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 11,05 mln zł wobec około 2,6 mln zł straty w analogicznym okresie 2011 roku.

- Strata po trzech kwartałach to efekt strat z działalności zaniechanej w Paradise Group i kosztów związanych z uruchomieniem Food&Joy - powiedział prezes. Poinformował, że na wynikach ciąży też kilka sklepów, które nie są rentowne. - Gdyby nie te 3-4 obiekty, to wyniki operacyjne Almy byłyby znacznie lepsze - powiedział.

Alma Market zakłada, że w przyszłym roku sprzedaż wzrośnie dwucyfrowo. W tym roku sieć delikatesów Alma powiększyła się o dwie placówki. W przyszłym wzrośnie co najmniej o trzy kolejne.

- W przyszłym roku na pewno otworzymy trzy nowe lokalizacje: Konstancin, Wilanów i Kraków. Rozwój finansować będziemy z amortyzacji, koszt otwarcia trzech sklepów to ok. 15-20 mln zł. Możliwe jednak, że otworzymy pięć placówek - powiedział Mazgaj.

Udział produktów pod wprowadzoną we wrześniu przez Alma Market marką Food&Joy przekroczył 2 proc. w obrotach Almy. - Teraz jest ponad 150 produktów, chcemy, by było ich ponad 300. Chcemy, by w perspektywie roku sprzedaż Food&Joy stanowiła co najmniej 5 proc. łącznych obrotów. Nie chcemy tego poziomu przekraczać - powiedział Mazgaj.

Spółka otworzyła sklep w Warszawie z produktami pod nowym brandem. Jeśli testy nowego konceptu wypadną pomyślnie, spółka może uruchomić sieć sklepów convenience.

- Testujemy sklep w Warszawie. W przyszłości, jeśli się okaże, że koncept się sprawdzi, to będziemy myśleć o uruchomieniu sieci convenience Food&Joy. To byłyby sklepy o powierzchni 300-400 mkw, w nowych dużych aglomeracjach, blisko klienta - powiedział prezes Almy. Poinformował, że nakłady inwestycyjne na jeden sklep mogą wynieść 300 tys. zł.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cracus z daszyńskiego 22-01-2013, 21:18:
Co ma wspólnego Alma z powietrzem w Krakowie? Kraków pali stare buty w piecach kaflowych i w tym problem. Marka własna z takimi cenami nie ma szans. Oglądałem ofertę i dałem sobie spokój. Już nawet nie patrzyłem na producentów F&J. A propos do Miechowa i do Gaja powietrze jest czyste:) To niecka krakowska ma taki smog, lepiej się tutaj budować pow. 300 m npm. Alma otwiera ciasne psudo budki na Salwatorze i przy Salwator Tower. Kiedyś myślałem że będzie to konkurencja dla Pi.i Paw. - ale myliłem się. Np. jakość mięsa i wędlin spadła, mimo że CH Kazimierz bądź co bądź powinien nawiązywać do miejsca w jakim powstał - masarni miejskiej.
  • WmizaK 10-12-2012, 23:46:
Pan Prezes pewnie słyszał o tym jak zanieczyszczone powietrze mamy w Krakowie i Małopolsce. Ciekaw jestem, co Alma Market robi w tej sprawie? Podobno Pan Prezes ma ciągoty okołopolityczne, pieniędzy też pod dostatkiem i pewnie myslenie relacji społecznych nie jest mu obce, dlatego zachęcam do energicznego działania w kwestii jakości życia w naszym mieście. Sam Pan tu mieszka, zatrudnia wartościowych pracowników, liczymy na udział w debacie społecznej nt. ekstremalnie niebezpiecznego zanieczyszczenia powietrza.
  • była klientka 10-12-2012, 23:36:
Jakość wyrobów z Krakowskiego Kredensu pogorszyła się, ja już nie kupuję!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH