Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Almy: Liczymy, że Food&Joy powtórzy sukces Krakowskiego Kredensu

  • Autor: PAP
  • Data: 10-12-2012, 16:25
Prezes Almy: Liczymy, że Food&Joy powtórzy sukces Krakowskiego Kredensu
Prezes Alma Market Jerzy Mazgaj

Alma Market chce zakończyć ten rok zyskiem netto na poziomie jednostkowym i skonsolidowanym. Liczy, że w 2013 roku przychody wzrosną dwucyfrowo - poinformował PAP prezes Alma Market Jerzy Mazgaj. Jeśli testy nowego konceptu pod marką Food&Joy wypadną pomyślnie, możliwe jest uruchomienie sieci sklepów convenience o pow. 300-400 mkw.

- Zakładamy, że na poziomie skonsolidowanym i jednostkowym zakończymy ten rok na pewno na plusie. Wzrost przychodów w tym roku wyniesie kilkanaście procent, a wzrost sprzedaży porównywalnej w tym roku może wynieść ok. 5 proc. rdr - powiedział PAP Mazgaj.

Po trzech kwartałach 2012 roku grupa Alma Market miała 1,117 mld zł przychodów wobec 1,017 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wzrósł do 7,43 mln zł z 6,87 mln zł przed rokiem. Strata netto, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 11,05 mln zł wobec około 2,6 mln zł straty w analogicznym okresie 2011 roku.

- Strata po trzech kwartałach to efekt strat z działalności zaniechanej w Paradise Group i kosztów związanych z uruchomieniem Food&Joy - powiedział prezes. Poinformował, że na wynikach ciąży też kilka sklepów, które nie są rentowne. - Gdyby nie te 3-4 obiekty, to wyniki operacyjne Almy byłyby znacznie lepsze - powiedział.

Alma Market zakłada, że w przyszłym roku sprzedaż wzrośnie dwucyfrowo. W tym roku sieć delikatesów Alma powiększyła się o dwie placówki. W przyszłym wzrośnie co najmniej o trzy kolejne.

- W przyszłym roku na pewno otworzymy trzy nowe lokalizacje: Konstancin, Wilanów i Kraków. Rozwój finansować będziemy z amortyzacji, koszt otwarcia trzech sklepów to ok. 15-20 mln zł. Możliwe jednak, że otworzymy pięć placówek - powiedział Mazgaj.

Udział produktów pod wprowadzoną we wrześniu przez Alma Market marką Food&Joy przekroczył 2 proc. w obrotach Almy. - Teraz jest ponad 150 produktów, chcemy, by było ich ponad 300. Chcemy, by w perspektywie roku sprzedaż Food&Joy stanowiła co najmniej 5 proc. łącznych obrotów. Nie chcemy tego poziomu przekraczać - powiedział Mazgaj.

Spółka otworzyła sklep w Warszawie z produktami pod nowym brandem. Jeśli testy nowego konceptu wypadną pomyślnie, spółka może uruchomić sieć sklepów convenience.

- Testujemy sklep w Warszawie. W przyszłości, jeśli się okaże, że koncept się sprawdzi, to będziemy myśleć o uruchomieniu sieci convenience Food&Joy. To byłyby sklepy o powierzchni 300-400 mkw, w nowych dużych aglomeracjach, blisko klienta - powiedział prezes Almy. Poinformował, że nakłady inwestycyjne na jeden sklep mogą wynieść 300 tys. zł.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cracus z daszyńskiego 22-01-2013, 21:18:
Co ma wspólnego Alma z powietrzem w Krakowie? Kraków pali stare buty w piecach kaflowych i w tym problem. Marka własna z takimi cenami nie ma szans. Oglądałem ofertę i dałem sobie spokój. Już nawet nie patrzyłem na producentów F&J. A propos do Miechowa i do Gaja powietrze jest czyste:) To niecka krakowska ma taki smog, lepiej się tutaj budować pow. 300 m npm. Alma otwiera ciasne psudo budki na Salwatorze i przy Salwator Tower. Kiedyś myślałem że będzie to konkurencja dla Pi.i Paw. - ale myliłem się. Np. jakość mięsa i wędlin spadła, mimo że CH Kazimierz bądź co bądź powinien nawiązywać do miejsca w jakim powstał - masarni miejskiej.
  • WmizaK 10-12-2012, 23:46:
Pan Prezes pewnie słyszał o tym jak zanieczyszczone powietrze mamy w Krakowie i Małopolsce. Ciekaw jestem, co Alma Market robi w tej sprawie? Podobno Pan Prezes ma ciągoty okołopolityczne, pieniędzy też pod dostatkiem i pewnie myslenie relacji społecznych nie jest mu obce, dlatego zachęcam do energicznego działania w kwestii jakości życia w naszym mieście. Sam Pan tu mieszka, zatrudnia wartościowych pracowników, liczymy na udział w debacie społecznej nt. ekstremalnie niebezpiecznego zanieczyszczenia powietrza.
  • była klientka 10-12-2012, 23:36:
Jakość wyrobów z Krakowskiego Kredensu pogorszyła się, ja już nie kupuję!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.