Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes ARR: Marka własna jest zagrożeniem dla konsumenta i producenta

- Nie jestem entuzjastą produktów pod marką własną sieci handlowych. Marka własna jest zagrożeniem zarówno dla konsumenta jak i dla producenta - uważa Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.

Prezes ARR: Marka własna jest zagrożeniem dla konsumenta i producenta
Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego

Zdaniem prezesa ARR konsument kupując dany produkt sieciowy nie może być pewny, że to ten sam towar, który kupił wcześniej, a to dlatego, że w między czasie mógł się zmienić producent.

Według Łukasika marki własne są bardzo niebezpieczne dla samych producentów. - Dotyczy to szczególnie tych średniej wielkości ponieważ traci swoją tożsamość i uzależnia się od odbiorcy. Przechodzi w system pracy nakładczej, czyli robi to co mu się zleca, jest podwykonawcą - wyjaśnia prezes ARR.

Co w takim razie mają robić firmy, zamiast wchodzić w produkcję marki własnej? Zdaniem prezesa Agencji Rynku Rolnego powinny one na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt. Takie działania budują także pozycję producenta. To ważne aby podejmować takie działania, które będą wspierały małe i średnie firmy - tłumaczy Władysław Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Władysław Łukasik RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    private label RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • klient 2010-12-01 11:21:17
    za moje podatki ten Pan gada takie bzudry. masakra !
  • Producent 2010-12-01 11:42:24
    Ma rację, marki własne dobijają średniej wielkości producentów i deprecjonują ich wartość. Kupcy i sieci grają na nosie dostawcą i zastraszają zmianą w przypadku braku zgody na obniżenie cen(bo za drzwiami już stoi 5 innych - choć to coraz rzadsza sytuacja przechodząca raczej do historii) . Producent obniża bo się boi że straci kontakt, za tym idzie obniżenie jakości produktu. Prawie nic na tym nie zarabia, tyle, że rozkładają się koszty stałe. A sieć narzuca 45-50% marży i jest przeszczęśliwa. Przynajmniej ja tak mam.
  • klient 2010-12-01 12:48:29
    to masz Pan Panie Producencie pecha.
  • J.CH. 2010-12-03 12:31:40
    Szkoda ze poruszony przez prezesa Lukasika problem dyktatu duzych sieci handlowych i szkodliwosci takiego dzialania na rynku producenckim , jest indywidualnym glosem. przydalaby sie debata publiczna, ktora doprowadzilaby do zmainy w prawie handlowym. Bo taka zmiana jest konieczna, aby nie zniknely polskie marki produktowe z rynku. Producenci od poczatku istnienia korporacji handlowych poddawani sa niekorzystnym warunkom dostaw. Teraz doszedl pomysl zawlaszczania ich marki, co jest rownoznaczne z eliminowaniem producenta i jego marki z rynku. Handel zgodnie z prawem powinien spelniac swoja funkcje dystrybutora towarow, a nie udawac producenta. Kiedy handel udaje producenta , kient traci kontrole nad produktem i producentem. Racje ma prezes Lukasik, ze to nie sprzyja rozwojowi produktow wlasnych na rynku. Bo producent musi wyrozniac sie na rynku swoja marka i jakoscia, za ktora bedzie podazal konsument.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.146.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.