Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ARR: Marka własna jest zagrożeniem dla konsumenta i producenta

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2010, 10:56
Prezes ARR: Marka własna jest zagrożeniem dla konsumenta i producenta
Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego

- Nie jestem entuzjastą produktów pod marką własną sieci handlowych. Marka własna jest zagrożeniem zarówno dla konsumenta jak i dla producenta - uważa Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.

Zdaniem prezesa ARR konsument kupując dany produkt sieciowy nie może być pewny, że to ten sam towar, który kupił wcześniej, a to dlatego, że w między czasie mógł się zmienić producent.

Według Łukasika marki własne są bardzo niebezpieczne dla samych producentów. - Dotyczy to szczególnie tych średniej wielkości ponieważ traci swoją tożsamość i uzależnia się od odbiorcy. Przechodzi w system pracy nakładczej, czyli robi to co mu się zleca, jest podwykonawcą - wyjaśnia prezes ARR.

Co w takim razie mają robić firmy, zamiast wchodzić w produkcję marki własnej? Zdaniem prezesa Agencji Rynku Rolnego powinny one na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt. Takie działania budują także pozycję producenta. To ważne aby podejmować takie działania, które będą wspierały małe i średnie firmy - tłumaczy Władysław Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • J.CH. 03-12-2010, 12:31:
Szkoda ze poruszony przez prezesa Lukasika problem dyktatu duzych sieci handlowych i szkodliwosci takiego dzialania na rynku producenckim , jest indywidualnym glosem. przydalaby sie debata publiczna, ktora doprowadzilaby do zmainy w prawie handlowym. Bo taka zmiana jest konieczna, aby nie zniknely polskie marki produktowe z rynku. Producenci od poczatku istnienia korporacji handlowych poddawani sa niekorzystnym warunkom dostaw. Teraz doszedl pomysl zawlaszczania ich marki, co jest rownoznaczne z eliminowaniem producenta i jego marki z rynku. Handel zgodnie z prawem powinien spelniac swoja funkcje dystrybutora towarow, a nie udawac producenta. Kiedy handel udaje producenta , kient traci kontrole nad produktem i producentem. Racje ma prezes Lukasik, ze to nie sprzyja rozwojowi produktow wlasnych na rynku. Bo producent musi wyrozniac sie na rynku swoja marka i jakoscia, za ktora bedzie podazal konsument.
  • klient 01-12-2010, 12:48:
to masz Pan Panie Producencie pecha.
  • Producent 01-12-2010, 11:42:
Ma rację, marki własne dobijają średniej wielkości producentów i deprecjonują ich wartość. Kupcy i sieci grają na nosie dostawcą i zastraszają zmianą w przypadku braku zgody na obniżenie cen(bo za drzwiami już stoi 5 innych - choć to coraz rzadsza sytuacja przechodząca raczej do historii) . Producent obniża bo się boi że straci kontakt, za tym idzie obniżenie jakości produktu. Prawie nic na tym nie zarabia, tyle, że rozkładają się koszty stałe. A sieć narzuca 45-50% marży i jest przeszczęśliwa. Przynajmniej ja tak mam.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH