Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes ARR na EEC 2016: konsumenci potrzebują wystandaryzowanego produktu

Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego podkreślał potrzebę współpracy w branży spożywczej, w tym także pomiędzy rolnictwem i przetwórstwem. Jak mówił konsumenci oczekują wystandaryzowanego produktu, który dostarczają tylko duże, silne podmioty.

Prezes ARR na EEC 2016: konsumenci potrzebują wystandaryzowanego produktu
Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego, w trakcie VIII ECC. Fot. PTWP

- Współpraca pomaga w prowadzeniu biznesu (…) mówiąc o rolnictwie, czy każdej innej branży nie mówimy o jednostkach, tylko tak naprawdę od dużych grupach ludzi pracujących na wspólny cel - mówił Łukasz Hołubowski w trakcie debaty "Współpraca w branży spożywczej" organizowanej w ramach VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jak podkreślał polskie rolnictwo jest bardzo rozdrobnione. Dominują w nim małe rodzinne gospodarstwa. 

- W chwili obecnej konsumenci potrzebują wystandaryzowanego produktu. Produkt taki dostarczają tylko duże grupy, które korzystając z efektu skali są w stanie wyprodukować bardzo dużą ilość danego towaru i wprowadzić ją na rynek - dodał prezes Agencji Rynku Rolnego. 

Podkreślił również, że procesy integracyjne w polskim rolnictwie zostały rozpoczęte, jednak wszyscy życzą sobie, aby przebiegały szybciej. Przykładowo w sektorze tytoniu działa 12 grup i organizacji producentów, które skupiają praktycznie wszystkich producentów. W innych sektorach rozdrobnienie jest znacząco większe. 

- Tworząc wiele podmiotów tworzymy wewnętrzną konkurencję, na której nikt nie zyskuje. Lepiej tworzyć większe organizmy, które ze sobą kooperują - zauważył prezes Hołubowski.

Jak przypomniał w Polsce działa obecnie 1,3 tys. grup, które skupiają 27 tys. podmiotów. W głównej mierze są to grupy działające w strukturze poziomej, czyli zrzeszające wyłącznie producentów danego towaru.

- Nie ma jeszcze trendu żeby łączyć się w struktury pionowe, w których producenci rolni współpracują z przetwórstwem. Jest potrzeba dalszych zmian legislacyjnych w tym zakresie. Jest też potrzeba informowania rolników i przetwórców. Tylko poprzez łączenie się i tworzenie wspólnie danego produktu tworzymy realną siłę, która będzie potrafiła zbilansować bardziej zintegrowany i silniejszy sektor handlowy - tłumaczył Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Łukasz Hołubowski RSS ALERT    /    Agencja Rynku Rolnego RSS ALERT    /    współpraca w branży spożywczej RSS ALERT    /    EEC 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Piotrek 2016-05-23 13:25:06
    Według mnie producenci rolni powinni ograniczać koszty pośrednictwa w handlu swoimi produktami. Rozwiązaniem jest giełda w internecie taka jak IGOR.PL gdzie za darmo można nawiązać kontakt bezpośrednio z przetwórcą lub eksporterem płodów rolnych i sprzedać swój produkt w korzystnej cenie.
  • PawelW 2016-05-23 15:11:40
    Ale co oni rozumieją jako zunifikowany produkt? Moim zdaniem konkurencja i wybór jest dobra. Żeby daleko nie szukać, wiem, że moi producenci używają suplemenntów z tzw klubu superhodowcy - to program lojalnościowy dużego producenta. Gdyby duży producent był tylko jeden, nie musieliby robić takich promocji.
  • Luk 2016-05-23 22:10:30
    Bzdura, konsumenci ccoraz częściej szukają produktów lokalnych a nie przemysłowych, tym Polska może konkurować z zachodnimi molochami nastawionymi tylko na wydajność i cenę kosztem jakości

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.192.92
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.