REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ARR: W polskiej specyfice marki własne są niebezpieczne

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-05-2011, 12:26
Prezes ARR: W polskiej specyfice marki własne są niebezpieczne
Władysław Łukasik, prezes ARR

Są kraje, gdzie udział marek własnych jest większy niż w Polsce. Ale trzeba brać także pod uwagę udział producentów w rynku i stopień ich rozproszenia. W warunkach polskich, w każdej branży rolno-spożywczej oraz przy dużym rozproszeniu producentów rolnych, zbyt duży udział marek własnych stanowi znaczne niebezpieczeństwo dla polskich firm - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Władysław Łukasik, prezes ARR.

REKLAMA

- Samych podmiotów wpłacających na fundusze promocji jest jest w sumie około 6 tys, z tego trzy tysiące to firmy owocowo-warzywne. W produkcji trzody chlewnej mamy ponad 400 tysięcy producentów. Średnia wielkość stada wynosi 33 świnie, podczas gdy średnia wielkość stada np. w Danii to 2000 sztuk. Wynika to z innej metody produkcji. W produkcji mlecznej wg naszych danych obecnie jest około 170 tys producentów hurtowych, a podmiotów skupujących jest 290, a przetwarzających ok. 230. To pokazuje jak duże jest rozproszenie w poszczególnych branżach - mówi szef Agencji Rynku Rolnego.

Jeszcze kilkanaście lat temu samych spółdzielni mleczarskich było ponad 320. W tej chwili spółdzielni jest niewiele ponad 150. W mleczarstwie ma miejsce koncentracja, ale nadaj działa sporo podmiotów, gdy w przywoływanej już Danii jest jeden. On ma inną sytuację negocjacyjną wobec sieci handlowych. Jest też tam inne miejsce i rola marek własnych. Duża koncentracja produkcji i przetwórstwa żywności w krajach zachodnich pozwala im negocjować z innej pozycji, a także promować się i silniej bronić swoich marek.

- Jeśli nie chcemy doprowadzić do sytuacji, w której spółdzielnie mleczarskie czy zakłady przetwórstwa owocowo-warzywnego będą gwałtownie upadały, lecz znalazły swoje miejsce w rynku, to powinny szukać takich kanałów dystrybucji i miejsc na rynku, które stworzą im szanse. Tą drogą jest tworzenie wspólnych marek. Nikt nie ukrywa, że jest to trudne, ale wiele rzeczy jest trudnych, lecz koniecznych - podkreśla prezes Łukasik.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • olek 16-05-2011, 11:13:
Ten pan dawno powinien opuscic swoje intratne stanowisko bo niema pojecia o rolnictwie zero nadzoru nad ELEWARR tylko buta i arogancja zgadzam sie z taba student
  • student 16-05-2011, 06:27:
ARR to nic innego jak przechowalnia polityczna, sami nie wiedzą co się dzieje, zmian nie wprowadzą bo nie maja koncepcji więc i w sprawach gramatycznych też, zbyt wiele od nich nie wymagajmy :)
  • pawełb 15-05-2011, 20:17:
CO ZA BEŁKOT NIEGRAMATYCZNY! CZYTAJCIE CO PISZECIE.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH