Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Augeo: Kryzys stworzył silny impuls konsolidacyjny

- Ośrodkami konsolidacji branży spożywczej są firmy najsilniejsze, które mają pomysł na rozwój, przemyślaną strategię, które trzymają koszty pod kontrolą, wykorzystują efekt skali, korzystają z efektywnej sieci dystrybucji. Spowolnienie gospodarcze wyzwoliło impuls konsolidacyjny, którego efekty widać już na rynku - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl, Dariusz M. Budzeń, prezes zarządu Augeo Ventures.

Prezes Augeo: Kryzys stworzył silny impuls konsolidacyjny
Dariusz M. Budzeń, prezes zarządu Augeo Ventures

Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
Data: 22-02-2011, 10:54

- Zjawisko konsolidacji branży spożywczej zdecydowanie nasiliło się w ubiegłym roku. Wiązało się to z większą akceptacją przez sprzedających, faktu, że wyceny z 2007 r. już raczej szybko nie powrócą. Nazwałbym to pewnym "przełomem mentalnym", co w połączeniu z trwającą niepewnością na wielu rynkach, prowadziło do wielu transakcji. Również kupujący nabrali przekonania o trwałości dobrej koniunktury i gotowi są do płacenia wyższych cen - mówi Dariusz Budzeń, prezes Augeo Ventures.

Zdaniem eksperta ciekawym wątkiem trendu konsolidacyjnego jest przejęcie firmy Pifo Eko-Strefa przez Bakalland za 57 mln zł.

- Co jest ciekawe transakcja ta w ok. 85 proc. jest sfinansowana długiem. To jest bardzo zachęcające, bo oznaczać może, że banki bardziej otwarcie zaczęły podchodzić do tego typu transakcji w tym sektorze - mówi Dariusz Budzeń.

Jego zdaniem obecnie rynek charakteryzuje to, że spółki z branży spożywczej znacząco poprawiły swoje wyniki, wróciły do poziomów z 2007 i 2008 r., a poziom WIG-u spożywczego poprawił wartości sprzed kryzysu. Wartość indeksu WIG-Spożywczy wzrosła od "dołka" z roku 2009 o ponad 280 proc. podczas, gdy chociażby wartość WIG20 zwiększyła się o niecałe 125 proc.

- Nie tylko spółki giełdowe dobrze sobie radzą, również duże firmy prywatne świetnie funkcjonują. Przykładem może być Maspex, który w 2010 r. poprawił wyniki z 2009 r. (wzrost przychodów o 3,53 proc. do 2 519 mln zl), podobnie jest z firmą Kamis (15 proc. wzrost eksportu). Docierają do nas plotki, że właściciel Kamisu może zacząć się przyglądać ofertom sprzedaży, które otrzymuje - mówi Dariusz Budzeń.

Jego zdaniem, z uwagi na swą niekwestionowaną pozycję rynkową, Kamis budzi od wielu lat zainteresowanie potencjalnych nabywców, zarówno branżowych jak i funduszy private equity i to nie tylko w Polsce.

więcej informacji:

Dariusz Budzeń RSS ALERT    /    Augeo Ventures RSS ALERT    /    Kamis RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Taxi-gsm 2011-02-23 11:06:17
    Oj prosty jest ten świat wg. Pana Prezesa. Ładni, bogaci i wygadani przejmują brzydkich, biednych matołów. A co do właściciela Kamisu, toż on oficjalnie już mówił, którą część biznesu sprzeda. Dla porządku Panie Prezesie zostawi sobie herbatki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.17.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.