Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Augeo: W ciągu trzech lat udział marek własnych może dojść do 30 proc.

- Branża spożywcza jest rynkiem, na którym dużo się ostatnio działo i nadal tak będzie. Zakładamy, że nie jest to krótkotrwały trend. Jest to duży rynek o wartości około 240 mld zł w cenach detalicznych - daje to wyobrażenie o skali zjawisk, które na tym rynku występują - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Dariusz M. Budzeń, prezes zarządu Augeo Ventures.

Prezes Augeo: W ciągu trzech lat udział marek własnych może dojść do 30 proc.
Dariusz M. Budzeń, prezes zarządu Augeo Ventures

Zdaniem Dariusza Budzenia, prezesa firmy doradczej Augeo Ventures rynek spożywczy nadal będzie się stabilnie rozwijał i temu rozwojowi nic poważnego nie zagraża, zmieniać się będzie struktura spożycia, zwyczaje nabywców, jednak jeść nie przestaniemy nigdy.

- Wynika to z faktu, że mimo wszystko ciągle jesteśmy społeczeństwem rodzinnym i nadal wiele rodzin kultywuje tradycję wspólnego jedzenia i uczestnictwa w przygotowaniu posiłków, przynajmniej w weekendy - mówi Dariusz Budzeń.

Jego zdaniem mamy do czynienia również z sytuacją, że dynamika wzrostu artykułów spożywczych, mimo drastycznych często wahań cen, surowców jest umiarkowana, na co wpływa wiele czynników, z których najważniejszy jest chyba ten, że detaliści wprowadzają coraz szerzej marki własne, które mają ogromny potencjał.

- Zwłaszcza jeśli spojrzeć, że udział marek własnych w branży FMCG w rynku niemieckim wynosi około 40 proc., u nas wynosi obecnie kilkanaście - do około dwudziestu procent. Nie twierdzę, że będziemy replikować niemiecki, ani - jakikolwiek inny, rynek, ale ten potencjał nadal istnieje. Udział marek własnych w Polsce dynamicznie rośnie i korzystają na tym ich producenci. Zakładałbym, że w Polsce w ciągu trzech lat udział marek własnych na rynku detalicznym dojdzie do 30 proc. Jest to trochę wróżenie z fusów, wsparte jednak tym, że widzę wyraźny trend przechodzenia konsumentów w kierunku tańszych marek własnych, zmiany w zwyczajach zakupowych. Paradoksalne może być to, że i podejście detalistów do marek własnych ewoluuje: pojawiają się wśród nich już i takie, które plasują się na średniej półce cenowej. Ogół konsumentów największą wagę przykłada do ceny produktów, a ci, którzy mogą sobie pozwolić na ignorowanie cen, zwracają uwagę na jakość - mówi Dariusz Budzeń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Budzeń RSS ALERT    /    Augeo Ventures RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    zwyczaje zakupowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.211.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.