Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Bomi: W przyszłości ujednolicimy szyldy sieci franczyzowych

  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 06-02-2011, 14:40
Prezes Bomi: W przyszłości ujednolicimy szyldy sieci franczyzowych
Marek Romanowski, prezes Grupy Bomi

- Rebranding sieci franczyzowych zapewne nastąpi, gdyż budowanie trzech ogniw w dłuższej czasowej perspektywie nie jest dobrą strategią - mówi Marek Romanowski, prezes Grupy Kapitałowej Bomi.

(...)

Spójrzmy zatem na rozwój Grupy przez pryzmat największej transakcji minionego roku. Jaki wpływ na rynek polskiej dystrybucji będzie miała transakcja pomiędzy Eurocashem a Emperia?

Sądzę, że w tym roku będzie to jeszcze wpływ niewielki. Eurocash musi teraz dołożyć wszelkich starań, by zintegrować spółki Emperii ze swoimi strukturami. Od tej sprawności i determinacji zależeć będzie ostateczny sukces.

Czy dystrybucyjny gigant nam zagrozi? Raczej nie, gdyż zarówno ze strony naszych dostawców, jak i odbiorców, nie ma chęci współpracy z jednym operatorem. Wobec dużej konkurencji na rynku, trudno sobie nawet taką współpracę wyobrazić, bo odbiorcy i dostawcy lubią dywersyfikować swoje portfolio. Mamy więc sygnały jednoznacznego poparcia dla naszych struktur i obranego modelu dystrybucyjnego.

A potencjalni franczyzobiorcy? Czy oferta Eurocashu nie będzie z ich perspektywy bardziej korzystna?

ie obawiamy się tego, ponieważ Grupa Bomi ma dla przyszłych partnerów bardzo atrakcyjny pakiet . W tej chwili z programu „Top", skierowanego do najbardziej lojalnej grupy naszych partnerów, korzysta już 230 placówek. Z niewielkiej liczby sklepów na początku roku udało się nam stworzyć sprawną organizację, co pokazuje, że jest to właściwy kierunek. Franczyzobiorcom daliśmy alternatywę nie tylko cenową, ale i organizacyjną. Małym placówkom brakuje bowiem szkoleń, wspólnego systemu zarządzania towarem oraz sprawnego systemu informatycznego, pozwalającego zarówno na właściwe planowanie sprzedaży, jak i kosztów.

Jeżeli do tego dołączymy sprawną logistykę, a Rabat Serwis jest jednym z najlepszych partnerów jeśli chodzi o ten segment, to mamy patent na sukces. To pokazuje 2010 rok i lata kolejne. Panel dystrybucyjno-franczyzowy da 20 mln zł zysku. Do końca 2013 r. w programie „Top" chcemy zrzeszać 700 sklepów. To realne założenia. Pamiętajmy też, że w budowaniu franczyzy punktem kluczowym jest liczba placówek. Carrefour chce mieć 200 sklepów w formule Express. My zrobiliśmy to rok wcześniej.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dżin 07-02-2011, 13:11:
Zgadzam się z Griu. Polskie nazewnictwa często są nietrafine. Duże firmy mogłyby choć czasem skorzystać usług agencji przy wyborze nazw, logo itp.
  • Griu 07-02-2011, 11:49:
Jeden brand dla wszystkich sieci franczyzowych w grupie - to jakaś szansa - szczególnie durnowata jest nazwa "elde", którą powinno się czytać: " e e l d e e" . Kojarzy mi się z tzw. e-aniem na nocniczku.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH