REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Bomi: W przyszłości ujednolicimy szyldy sieci franczyzowych

  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 06-02-2011, 14:40
Prezes Bomi: W przyszłości ujednolicimy szyldy sieci franczyzowych
Marek Romanowski, prezes Grupy Bomi

- Rebranding sieci franczyzowych zapewne nastąpi, gdyż budowanie trzech ogniw w dłuższej czasowej perspektywie nie jest dobrą strategią - mówi Marek Romanowski, prezes Grupy Kapitałowej Bomi.

REKLAMA
(...)

Spójrzmy zatem na rozwój Grupy przez pryzmat największej transakcji minionego roku. Jaki wpływ na rynek polskiej dystrybucji będzie miała transakcja pomiędzy Eurocashem a Emperia?

Sądzę, że w tym roku będzie to jeszcze wpływ niewielki. Eurocash musi teraz dołożyć wszelkich starań, by zintegrować spółki Emperii ze swoimi strukturami. Od tej sprawności i determinacji zależeć będzie ostateczny sukces.

Czy dystrybucyjny gigant nam zagrozi? Raczej nie, gdyż zarówno ze strony naszych dostawców, jak i odbiorców, nie ma chęci współpracy z jednym operatorem. Wobec dużej konkurencji na rynku, trudno sobie nawet taką współpracę wyobrazić, bo odbiorcy i dostawcy lubią dywersyfikować swoje portfolio. Mamy więc sygnały jednoznacznego poparcia dla naszych struktur i obranego modelu dystrybucyjnego.

A potencjalni franczyzobiorcy? Czy oferta Eurocashu nie będzie z ich perspektywy bardziej korzystna?

ie obawiamy się tego, ponieważ Grupa Bomi ma dla przyszłych partnerów bardzo atrakcyjny pakiet . W tej chwili z programu „Top", skierowanego do najbardziej lojalnej grupy naszych partnerów, korzysta już 230 placówek. Z niewielkiej liczby sklepów na początku roku udało się nam stworzyć sprawną organizację, co pokazuje, że jest to właściwy kierunek. Franczyzobiorcom daliśmy alternatywę nie tylko cenową, ale i organizacyjną. Małym placówkom brakuje bowiem szkoleń, wspólnego systemu zarządzania towarem oraz sprawnego systemu informatycznego, pozwalającego zarówno na właściwe planowanie sprzedaży, jak i kosztów.

Jeżeli do tego dołączymy sprawną logistykę, a Rabat Serwis jest jednym z najlepszych partnerów jeśli chodzi o ten segment, to mamy patent na sukces. To pokazuje 2010 rok i lata kolejne. Panel dystrybucyjno-franczyzowy da 20 mln zł zysku. Do końca 2013 r. w programie „Top" chcemy zrzeszać 700 sklepów. To realne założenia. Pamiętajmy też, że w budowaniu franczyzy punktem kluczowym jest liczba placówek. Carrefour chce mieć 200 sklepów w formule Express. My zrobiliśmy to rok wcześniej.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dżin 07-02-2011, 13:11:
Zgadzam się z Griu. Polskie nazewnictwa często są nietrafine. Duże firmy mogłyby choć czasem skorzystać usług agencji przy wyborze nazw, logo itp.
  • Griu 07-02-2011, 11:49:
Jeden brand dla wszystkich sieci franczyzowych w grupie - to jakaś szansa - szczególnie durnowata jest nazwa "elde", którą powinno się czytać: " e e l d e e" . Kojarzy mi się z tzw. e-aniem na nocniczku.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH