Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Bomi: Wkrótce dowiemy się, czy klienci zechcą kupować produkty droższe, czy też będą robić zakupy w dyskoncie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-02-2011, 14:13
Prezes Bomi: Wkrótce dowiemy się, czy klienci zechcą kupować produkty droższe, czy też będą robić zakupy w dyskoncie
Marek Romanowski, prezes Grupy Bomi

- Sytuacja na świecie oraz polski problem długu publicznego będą miały wpływ na koniunkturę w krajowym handlu, a uściślając - na to czy klienci zechcą kupować produkty droższe, markowe, czy też będą woleli zrobić zakupy w dyskoncie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Romanowski, prezes Grupy Bomi.

Co w 2011 roku będzie największym zagrożeniem dla handlu detalicznego w Polsce?

Przede wszystkim bacznie przyglądamy się ogólnej sytuacji na świecie, szczególnie w tych krajach, które są w strefie euro. Doniesienia o trudnej sytuacji byłych gospodarczych potęg są z pewnością niepokojące i mogą wpłynąć destabilizująco na sytuację w Polsce. Inne zagrożenie to nieznany jeszcze balast długu publicznego. Jaka jest jego skala, dowiemy się po wyborach parlamentarnych. Te zjawiska na pewno będą miały wpływ na koniunkturę w handlu, a uściślając - na to czy klienci zechcą kupować produkty droższe, markowe, czy też będą woleli zrobić zakupy w dyskoncie.

Do wyborów politycy nie będą podejmować działań, które uszczupliłyby budżet Polaków. Handel jest zresztą doskonałym barometrem nastrojów społecznych. Na szczęście jesteśmy przygotowani na potencjalne załamanie koniunktury. Końcówka ubiegłego roku pokazała, że dostosowanie oferty do potrzeb klienta, który niekoniecznie dysponuje grubym portfelem, to właściwa strategia.

Jak wobec tego wyglądają prognozy dla Bomi na najbliższe 12 miesięcy?

Cechuje nas umiarkowany optymizm. W tym roku przewidujemy organiczny wzrost sprzedaży, zgodnie z prognozami dla spółki, które ogłosiliśmy w listopadzie ubiegłego roku.

Na jakim poziomie będzie ten wzrost?

Na samych placówkach będzie on oscylował w granicach 1-2 proc. Natomiast jeśli chodzi o wyniki całej spółki, w tej chwili jest to kwestia otwarta, ponieważ planujemy akwizycje. Rok 2011 będzie lepszy pod względem przychodów również dlatego, że inkorporacja Centrum Dystrybucja jest w fazie końcowej. Na koniec pierwszego kwartału br. podmiot ten będzie tworzył jedną spółkę razem z Rabatem Serwis, co oczywiście wpłynie na zwiększenie przychodów całej Grupy.

eśli zaś chodzi o część detaliczną Bomi, jest ona tak skonstruowana, że gros naszych sklepów to placówki osiedlowe. To trzon naszego biznesu, który dobrze sobie radzi na rynku. Delikatesy, które stanowią pewien wyróżnik i budują postrzeganie marki to niewielka część detalu.

WIĘCEJ INFORMACJI

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.