Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes BP nt. współpracy z siecią Carrefour: Za wcześnie aby powiedzieć, że projekt będzie kontynuowany

  • wnp.pl
  • Autor: Marcin Szczepański, wnp.pl/portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2012, 13:59
Prezes BP nt. współpracy z siecią Carrefour: Za wcześnie aby powiedzieć, że projekt będzie kontynuowany
Bogdan Kucharski, prezes British Petroleum na Polskę

O wspólnym projekcie koncernu BP i sieci Carrefour w Polsce mówi Bogdan Kucharski, prezes BP na Polskę.

Współpracujecie z siecią Carrefour w zakresie przystacyjnych sklepów. Czy zapadła już decyzja o rozszerzeniu projektu na cały kraj?

Projekt wciąż jest na etapie pilotażowym. Mamy na chwilę obecną sklepy Carrefour na 10 stacjach w różnych miejscach w Polsce, na różnych rynkach lokalnych. Ten wybór był celowy, aby przetestować jak ten pomysł będzie sprawdzać się w różnych warunkach rynkowych. Myślimy jeszcze o uruchomieniu jednego lub dwóch sklepów na stacjach, które będą budowane od nowa. Jeszcze w pierwszej ołowie tego roku chcemy podsumować dotychczasowe rezultaty i jeśli będą one satysfakcjonujące to rozpoczniemy wdrożenie na większą skalę.

Na dzisiaj wyniki są pozytywne, choć na pewno jeszcze nie idealne. Zarówno my jak i Carrefour uczymy się tego biznesu praktycznie od nowa - wchodzimy na nowe rynki. Szczególnie dużym wyzwaniem jest logistyka całego projektu. Jest jeszcze za wcześnie aby powiedzieć, że na pewno będziemy ten projekt kontynuować, niemniej ja jestem w tej sprawie optymistą.

Czy współpraca obejmuje tylko stacje miejskie czy także te przy trasach?

I jedne i drugie. Widzimy na pewno, że stacja miejska potrzebuje innego asortymentu niż ta, która obsługuje ruch tranzytowy i staramy się na bieżąco do tych potrzeb dostosowywać. Nie jest to jednak nic nowego w stosunku do obecnej sytuacji na stacjach BP.

Zdarza się, że nasze stacje miejskie stają się po części takim sklepem osiedlowym, gdzie okoliczni mieszkańcy mogą zaopatrzyć się w świeże pieczywo czy warzywa. Wyzwanie polega jednak na tym, aby stacja ta nie stała się tylko sklepem osiedlowym i nadal znaczącą część przychodów czerpała z oferty paliwowej. Trzeba więc pamiętać o odpowiednich proporcjach.

Na czym mają polegać korzyści z tej współpracy dla obu partnerów?

Na pewno część korzyści tkwi w modelu logistycznym, który w ten sposób jesteśmy w stanie zorganizować bardziej efektywnie. Korzyści płyną również z tego, że we współpracy z Carrefour jesteśmy w stanie wprowadzić na stacje znacznie szerszy asortyment niż do tej pory. Mówimy tu choćby o bogatszej ofercie produktów świeżych, którymi samodzielnie, z racji skali działalności, nie bylibyśmy w stanie efektywnie zarządzać.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH