Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska: Na rynku przetrwają tylko najsilniejsi, a Carrefour na pewno będzie wśród nich

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 24-07-2014, 15:19
Prezes Carrefour Polska: Naszą ambicją jest utrzymanie miejsca jednego z wiodących liderów na rynku
Guillaume de Colonges, nowy prezes Carrefour Polska; fot. zelaznastudio.pl

- Nie można działać w jednym i tym samym modelu dla wszystkich miast, miejsc i formatów. Ofertę musimy dopasowywać bardzo indywidualnie. Klient przyjdzie do hipermarketu tylko wtedy, kiedy oferta będzie szersza i idealnie skrojona pod jego potrzeby - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Gdzie Carrefour będzie za 4-5 lat? Jak duża będzie to sieć i jakie będzie miała udziały w rynku?

Pomimo tego, że konkurencja na rynku handlowym w Polsce jest bardzo silna, to ambicją sieci Carrefour jest utrzymanie miejsca jednego z wiodących liderów na rynku. To nasz priorytet. Na rynku przetrwają tylko najsilniejsi, a Carrefour na pewno będzie wśród nich.

To, co nam w tym pomoże, to lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klienta. Widzimy ewolucję polskiego konsumenta i chcemy w tym dynamicznym procesie uczestniczyć. To, co jest ważne, to połączenie wizerunku Carrefour, który daje produkty bardzo dobre jakościowo, dobre smakowo, ale także produkty innowacyjne, nie zapominając przy tym o właściwym stosunku jakości do ceny.

Z jednej strony cały czas bardzo istotna jest dostępność szerokiej gamy produktów, a z drugiej strony ważna jest też obsługa klienta. To jest coś, co tworzą nasi pracownicy i chcemy na to położyć szczególny nacisk. Naszym celem jest sprawienie, aby klient czuł się szczęśliwy, aby odnajdywał przyjemność z robienia zakupów.

Jak sprawić, by klient, który ostatnio odchodzi z hipermarketów, z powrotem do nich powrócił? Czy wystarczy do tego poprawa koniunktury gospodarczej, czy też będzie potrzebne coś więcej?

Na pewno to nie jest kwestia koniunktury. Z jednej strony olbrzymią trudnością w zarządzaniu dla nas jest, że posiadamy różne formaty, ale z drugiej strony daje nam to o wiele większe możliwości rozwoju niż konkurencji. Nie można działać w jednym i tym samym modelu dla wszystkich miast, miejsc i formatów. Ofertę musimy dopasowywać bardzo indywidualnie. Klient przyjdzie do hipermarketu tylko wtedy, kiedy oferta będzie szersza i idealnie skrojona pod jego potrzeby. Po drugie, musi być bardzo dobra jakościowo i asortymentowo, aby klient nie poszedł do innego sklepu. Po trzecie, ważne jest to, co odróżnia hipermarkety od dyskontów i supermarketów, a więc szeroka oferta niespożywcza i silne kampanie promocyjne.

W ostatnich latach, zaprzestaliśmy troszeczkę rozwijania oferty tekstylnej czy oferty AGD i widzimy, że dzisiaj Polacy lubią i poszukują różnorodnych marek i różnorodnej oferty, nie tylko spożywczej. W związku z tym to może stać się dźwignią, jednym z kluczowych elementów rozwoju naszych hipermarketów. Bardzo ważne są też akcje promocyjne - trzeba je niezwykle precyzyjnie przygotować i dopasować do potrzeb klientów, żeby wiedzieli, że w dużych sklepach mogą znaleźć więcej, niż w dyskontach, czy sklepach osiedlowych. Klient musi mieć uzasadnienie do tego, żeby wsiąść w samochód i pojechać do hipermarketu, który jest nieco dalej, bo właśnie tam dostanie ciekawą, lepszą jakościowo, asortymentowo i cenowo ofertę.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pozhoga 29-07-2014, 14:14:
"...jednego z wiodących liderów na rynku"
O Matko Boska, a cóż to za bełkot !!!???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH