Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carrefour Polska: Odpowiedzią na obecną sytuację jest nasza strategia

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2012, 14:21
Prezes Carrefour Polska: Odpowiedzią na obecną sytuację jest nasza strategia
Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska: - W ciągu 2 lat zainwestowaliśmy ogromne kwoty w produkty świeże. I będziemy tę strategię kontynuować!

- Jeżeli mówimy o inwestycjach w ceny, to nie mówimy jedynie o produktach pierwszej ceny. To także inwestycja w ceny produktów markowych, a także produktów świeżych. W ciągu 2 lat zainwestowaliśmy ogromne kwoty w produkty świeże. I będziemy tę strategię kontynuować - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Carrefour zdążył przygotować strategię na czas kryzysu?

Tak. Odpowiedzią na obecną sytuację jest nasza strategia. Już dwa lata temu mówiłem o tym, że nie wierzę w dalszy rozwój formatu hipermarketów. Już wtedy zapowiadałem, że przymierzamy się do rozwoju sieci sklepów osiedlowych. Teraz patrząc z pewnej perspektywy widzimy, że podjęte decyzje były słuszne, bo klienci odchodzą od największych sklepów i wracają do zakupów w małych placówkach handlowych. Muszę dodać, że segment sklepów osiedlowych rozwija się doskonale, nawet w obecnej sytuacji.

Nie wszyscy podzielają opinię dotyczącą hipermarketów. Tesco co kilka tygodni informuje o podpisaniu umowy najmu na nowy hipermarket, lub otwarciu kolejnego sklepu wielkoformatowego.

Każda firma ma własną długofalową strategię, która wybiega przynajmniej pięć lat do przodu. Przedsiębiorstwa, które wygrywają, to te, które nie mylą się w swoich planach. Strategia sieci Carrefour i Tesco różnią się diametralnie. Która strategia jest właściwa dowiemy się w kolejnych latach.

Kluczem do sukcesu jest jednak klient w sklepie, płacący za okreslony towar.

Drugim elementem naszej strategii jest wyjście z ofertą do klienta mniej zamożnego, z mniej zasobnym portfelem. Musimy zachęcić klientów, którzy mają coraz mniej pieniędzy, aby przyszli do naszych sklepów i u nas, a nie w sklepach konkurencji, robili zakupy. Szczególnie, że ta grupa konsumentów będzie rosła z miesiąca na miesiąc. To co robimy to adaptujemy nasz asortyment do oczekiwań konsumentów. Dużą uwagę przywiązujemy do cen produktów pierwszej potrzeby.

To co musimy przewidzieć na 2012 r. to spore inwestycje w cenę. Musimy to zrobić, aby w odpowiedni sposób odpowiedzieć na sytuację kryzysową.

Mówi Pan, że Carrefour potrafił przewidzieć pewne wydarzenia, trendy na rynku. Co zatem może się wydarzyć w perspektywie 1-2 lat?

Nie mam przed sobą kryształowej kuli, ale spróbuję nakreślić pewne scenariusze. Według mnie sytuacja nie wyklaruje się i nie wyjaśni zbyt szybko. Nie chciałbym jednocześnie kreślić czarnych scenariuszy na przyszłość, aby nie przykładać się do nakręcania pewnej spirali kryzysowej histerii, którą mamy w mediach. Nie jestem niestety optymistą. Myślę, że najbliższe dwa lata będą bardzo trudne.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Znawca tematu 09-01-2012, 20:04:
No właśnie, wizerunek. Jakże piękne są widoki stojących kartonów i artykułów na najwyższych półkach regału, jak w dawnym GS-owskim sklepie w zapadłej dziurze. O bezpieczeństwie klienta nie wspominając. A ten klient z mniej zasobnym portfelem, to zapewne pracownik Carrefour.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH