REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carrefour Polska: Opłaca się inwestować w ceny, ponieważ pozwala to podnieść obroty

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-07-2010, 10:27
Prezes Carrefour Polska: Opłaca się inwestować w ceny, ponieważ pozwala to podnieść obroty

W naszej strategii cena zakupu i cena sprzedaży nie jest najważniejsza. To co oczywiste, to fakt że będąc dużym operatorem możemy kupić towar o wiele taniej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

REKLAMA

Jak wygląda kwestia marż handlowych w okresie wychodzenia gospodarki z „kryzysu"? W czasie kłopotów gospodarczych sieci były zmuszone do ich cięcia, czy w tej chwili nadchodzi czas, w którym sieci mogą zacząć podnosić marże?

W naszej strategii cena zakupu i cena sprzedaży nie jest najważniejsza. To co oczywiste, to fakt że będąc dużym operatorem możemy kupić towar o wiele taniej. Jednocześnie z drugiej strony musimy ciąć koszty, tak aby optymalizować działalność kosztową firmy. Moim zdaniem można wyobrazić sobie jeszcze niższe ceny produktów świeżych, a jednocześnie poprawić wyniki przedsiębiorstwa.

Duża dystrybucja w Polsce nie zarabiają dużych pieniędzy. Myślę, że obecnie opłaca się inwestować w ceny, ponieważ pozwala to podnieść obroty, niezwykle istotne jest także zarządzanie kosztami.

Jednym z czynników, który będzie determinować wzrost cen w sklepach będzie inflacja, która jest obecnie na poziomie ok. 2,5 proc., a pod koniec roku wraz ze wzrostem koniunktury może sięgnąć nawet 3,5 proc.

Z danych, które posiadam z rożnych instytucji finansowych inflacja w Polsce będzie bardzo stabilna, a na początku 2011 r. sięgnie ok. 2,5 proc.
Należy zaznaczyć, że inflacja nie jest jedynym barometrem w przypadku cen. Istotna jest polityka handlowa sieci, bo nawet przy wzrastającej inflacji możemy zanotować spadek cen w sklepach.

Jakie więc czynniki będą miały największy wpływ na wzrost cen w najbliższych miesiącach?

Podstawą polityki cenowej jest koncepcja pozycjonowania sieci na rynku. Moim zdaniem, to co będzie determinować poziom cen na sklepowych półkach w największym stopniu, to właśnie polityka handlowa danego operatora. Istotne jest to w co dana sieć chce inwestować i jak chce się pozycjonować na rynku. Część operatorów będzie pozycjonowała się na produkty świeże, inni pójdą w rozwój tzw. produktów otwarcia gamy czyli towarów najtańszych. W naszym przypadku wprowadziliśmy ostatnio 800 takich produktów.

Publikowana rozmowa fragmentem dużego wywiadu z prezesem sieci Carrefour Polska. Całą rozmowę można przeczytać w czerwcowym numerze magazynu Rynek Spożywczy.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Były klient 12-07-2010, 21:07:
Cena to jeszenie wszystko, jakość obsługi oraz cykliczny bałagan cenowy w Państwa sieci to niepokojąca prognoza.
  • Były klient 12-07-2010, 21:07:
Cena to jeszenie wszystko, jakość obsługi oraz cykliczny bałagan cenowy w Państwa sieci to niepokojąca prognoza.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH