Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carrefour: polski handel czeka jeszcze 10 lat szybkiego rozwoju

  • Autor: Łukasz Stępniak, Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2008, 09:56
Prezes Carrefour: polski handel czeka jeszcze 10 lat szybkiego rozwoju

Wielkie miasta w Polsce są już dobrze zagospodarowane. Natomiast możliwość rozwoju hipermarketów widzimy jeszcze w miejscowościach średniej wielkości. Przewiduję, że Polskę czeka przynajmniej 10 lat szybkiego rozwoju - uważa Gilles Roudy, prezes Carrefour Polska.

Zanim został Pan prezesem sieci Carrefour w Polsce, był Pan dyrektorem francuskiego operatora na region Europy Środkowo-Wschodniej. Jak polski rynek detaliczny wypada na tle innych krajów naszego regionu?

Polski rynek jest bardzo dobrze zorganizowany a jednocześnie otwarty. Przynależność Polski do Unii Europejskiej to wiele możliwości rozwoju dla mieszkańców Polski, a przez to i dla nas czyli wielkiej dystrybucji. W Polsce działa wielu międzynarodowych operatorów handlowych. Jest to też rynek dojrzalszy niż inne rynki krajów tego regionu. Ciągle obserwujemy wiele przejęć.

A jak wypadamy w porównaniu z Rumunią czy Turcją?

Moim zdaniem rynek polski jest bardziej przygotowany na zmiany ewolucyjne. Jeszcze sześć lat temu rynek rumuński był dziewiczy. Wraz z pojawieniem się tam Carrefoura, rynek zaczyna się porządkować i strukturyzować.

Jako pierwsze w Rumunii powstają hipermarkety - obecnie mamy ich już 10. Kolejnym krokiem będzie rozwój formatu supermarketu. Przejęliśmy też na rumuńskim rynku sieć lokalnych supermarketów.

Sklepy osiedlowe działały na tamtejszym rynku jeszcze przed pojawieniem się wielkiej dystrybucji. Niemniej zauważamy, że one również w jakiś sposób zaczynają się porządkować.

A jak ocenia Pan możliwości rozwoju rynku w Polsce?

Wielkie miasta w Polsce są już dobrze zagospodarowane. Natomiast w miejscowościach średniej wielkości widzimy jeszcze możliwość rozwoju hipermarketów. Przewiduję, że Polskę czeka przynajmniej 10 lat szybkiego rozwoju. Chcemy ten czas dobrze wykorzystać.

Na przestrzeni ostatnich lat bardzo ewoluował również asortyment rynku. Widzimy znaczną różnicę między aktualną ofertą sprzętu RTV, a tą sprzed kilku lat. To samo dotyczy produktów ekologicznych - ewolucja jest ogromna. Jeszcze trzy lata temu tej oferty praktycznie nie było, a dzisiaj zainteresowanie nią jest bardzo duże.

Rozpoczyna Pan pracę w Polsce, co będzie chciał Pan zmienić w najbliższym czasie w strategii rozwoju sieci?

Bacznie obserwujemy oczekiwania klienta. Jednocześnie przyglądamy się ofercie dostawców - tak lokalnych jak i międzynarodowych. Będziemy chcieli wkrótce zaoferować całą gamę produktów zdrowotnych i kuchni świata.

Klienci oczekują wysokiej jakość produktów świeżych, a także wszystkiego co podnosi komfort życia w domu czyli szeroka oferta elektroniki użytkowej. Między innymi dlatego przygotowujemy taką ofertę jak telefonia komórkowa, którą wylansowaliśmy kilka tygodni temu. Reakcje klientów na nasz nowy produkt, utwierdzają nas, że to był dobry wybór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH