REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carrefour: wprowadzę duże zmiany w zarządzaniu asortymentem

  • Autor: Łukasz Stępniak, Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2008, 14:52
Prezes Carrefour: wprowadzę duże zmiany w zarządzaniu asortymentem

- Postanowiłem przyjrzeć się jeszcze raz sklepom Carrefoura aby dokładniej dostosować ich asortyment i ofertę usług do wymagań odwiedzających go konsumentów - mówi Gilles Roudy, prezes Carrefour Polska. Francuski operator prowadzi obecnie szeroko zakrojone badania konsumenckie.

REKLAMA

Carrefour wprowadza nową strategię dostosowania asortymentu sklepów do ich lokalizacji?

Naszych supermarkety podzieliliśmy na kategorie według stref, gdzie sklep jest zlokalizowany. Inną ofertę przygotowujemy dla lokalizacji w strefie miejskiej, gdzie klient jest bogatszy i ma większe wymagania, inną dla placówek na prowincji czy wiejskich - tu często odwiedzają nas klienci o mniej zasobnym portfelu i innych oczekiwaniach. Naszym obowiązkiem jest, by przyjrzeć się oczekiwaniom naszych odbiorców tak, by jak najtrafniej zatowarować nasz sklep. Za każdym razem musimy odpowiednio dostosować ofertę.

To oczywiste, że sklep na wsi będzie się różnił pod względem asortymentu od sklepu w centrum miasta. Na czym dokładnie miałyby polegać planowane zmiany?

Może pokażę to na przykładzie naszego supermarketu w warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall, w którym cały czas pracujemy nad ofertą. Sklep ten będzie się znacznie różnił od innych naszych sklepów.

Wiemy, że w okolicy centrum handlowego na Sadybie mieszka wielu obcokrajowców. Dlatego staramy się zaopatrzyć ten sklep w różne produkty z zakątków świata, tak, aby każdy odwiedzający mógł w nim znaleźć jakieś produkty ze swojego kraju. Na pewno musimy zwiększać liczbę referencji - tego także oczekują nasi odbiorcy. Ograniczamy liczbę produktów bazowych, poszerzając ofertę wyrobów premium, podczas, gdy np. w szczecińskim Carrefour Express asortyment standardowy będzie rozbudowywany. Natomiast klienci supermarketu na Sadybie, chętniej niż odwiedzający inne lokalizacje, kupią produkty np. z oferty ekologicznej.

Mówi Pan o dużych zmianach w asortymencie. Czy może planujecie także tworzenie placówek o charakterze delikatesowym np. w bardziej ekskluzywnych lokalizacjach?

Nie, nie będziemy kopiować pomysłów na sklepy delikatesowe. Delikatesy kierują swoją ofertę do bardzo niewielkiej populacji ludności, która może pozwolić sobie na takie zakupy. Jako przedstawiciele wielkiej dystrybucji musimy odpowiadać na oczekiwania szerszej populacji, wszystkich grup społecznych, oferując także produkty dyskontowe. Koncept Carrefoura zakłada, że pod jednym dachem każdy klient znajdzie wszystko, czego potrzebuje. Dlatego w naszych sklepach dostępny jest asortyment bazowy, średni i z najwyższej półki. Dla przykładu, na półkach z oliwą znajdziemy podstawowe oleje słonecznikowe, oliwę z oliwek, oliwy bardziej wyspecjalizowane oraz te najbardziej wyrafinowane - z dodatkami. To wszystko mamy wyeksponowane w jednym dziale, w jednej linii.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH