Prezes Carrefoura: Nie komentujemy pogłosek pojawiających się na rynku

- Moją ambicją jest jednak aby poprawić wyniki sklepów, które już działają. Jeżeli będę w stanie to zrobić, zwiększę udziały w rynku mojej firmy. Co do akwizycji, to Carrefour zawsze uważnie obserwował i obserwuje rynek oraz pojawiające się na nim okazje - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.
POWIĄZANE TEMATY
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Francja: Carrefour i E. Leclerc walczą o klientów w centrach miast
- Carrefour uruchamia w Paryżu innowacyjną usługę dla klientów kupujących w sieci
- Sprzedaż Carrefoura w Polsce w I kw. wyniosła 511 mln euro. Spadek LfL o 0,8 proc.
Chciałbym wrócić do tematu rozwoju powierzchni sprzedaży i nowego formatu sklepów. Gdzie widzi Pan największe możliwości rozbudowy sieci?
Gdy przyjechałem do Polski zastałem dojrzały rynek hipermarketów, którymi nasycone są największe miasta. Nasza sieć ma ich obecnie 82. Zastałem także dobrze rozwinięty rynek supermarketów, których mieliśmy ponad 200. Było także kilkadziesiąt sklepów convenience. Od razu zauważyłem, że te dwa dominujące formaty trzeba uzupełnić właśnie o ten trzeci format małych sklepów osiedlowych o powierzchni 300-400 mkw.
Ten rynek jest w Polsce ogromny. Ponad połowa rynku detalicznego w Polsce jest niezorganizowana. Warto dodać, że przez ostatnie lata ten rynek wcale mocno nie ewoluował. I to właśnie rolą największych dystrybutorów jest organizowanie rynku małego handlu.
Jaką część tego niezorganizowanego handlu tradycyjnego Carrefour chciałby skonsolidować?
Poszerzanie udziału w rynku może następować po pierwsze przez przejęcia mniejszych polskich sieci lub tworzenie placówek przez nowych przedsiębiorców, i tak jak jest w naszym przypadku, gdzie przedsiębiorcy wchodzą w nasz projekt rozwoju sieci mniejszych sklepów franczyzowych. Wśród 16 otworzonych w tym roku placówek 6-7 to zupełnie nowe, powstałe od zera sklepy.
Zamierzamy otwierać sklepy Carrefour Express w małych miejscowościach, a nawet na wsiach. Kilka tygodni temu otworzyliśmy sklep w miejscowości Brzozów, która liczy 900 mieszkańców. W ostatnim czasie podpisałem kilka kolejnych pozwoleń na otwieranie tego typu placówek w takich miejscowościach.
W tym roku uruchomiliśmy już 16 franczyzowych sklepów Carrefour Express, w ciągu dwóch najbliższych miesięcy, ruszy kolejne siedem sklepów m.in. w Warszawie, Ząbkach, Lesznie, Orzechu, Józefosławiu czy Zduńskiej Woli.
Takie działanie pozwoli nam wyprzedzić potencjalną konkurencję. Segment małych sklepów jest niezwykle obiecujący i perspektywiczny, nie możemy dać się wyprzedzić naszym konkurentom.
Jaką liczbę sklepów Carrefour chciałby mieć na polskim rynku?
Rynek hipermarketów w Polsce jest już nasycony. Sądzę, że w horyzoncie najbliższych dwóch lat będziemy otwierać najwyżej jeden minihipermarket rocznie. W przypadku supermarketów ze względu na mniejsze nasycenie rynku będzie to kilka placówek rocznie, co najmniej dwie.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
KOMENTARZE: (3)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (3)