Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Dino: Niedziela jest dla naszej sieci najsłabszym dniem handlowym w tygodniu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2017, 11:28
Prezes Dino: Niedziela jest dla naszej sieci najsłabszym dniem handlowym w tygodniu
Szymon Piduch – Prezes Zarządu Dino Polska S.A. Fot. materiały prasowe

Jeśli ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele, która ma zacząć obowiązywać od 1 marca  2018 roku, przejdzie cały proces legislacyjny, w przyszłym roku w każdym miesiącu będą dwie niedziele handlowe - pierwsza i ostatnia. Jak ta zmiana może wpłynąć na działalność sieci handlowych? Szymon Piduch, prezes Dino Polska mówi serwisowi portalspozywczy.pl, że niedziela jest dla Dino najsłabszym dniem handlowym w tygodniu.

Od 1 marca 2018 r. w każdym miesiącu będą dwie niedziele handlowe - pierwsza i ostatnia. Od 1 stycznia 2019 roku będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu - ostatnia, a od 1 stycznia 2020 roku będzie obowiązywał zakaz handlu we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku - tak zakłada uchwalona przez Sejm ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele

Jeśli Senat przyjmie ustawę bez poprawek, a Prezydent ją podpisze, handel detaliczny czekają duże zmiany? Co o tym myślą sieci handlowe? Jak się przystosują? Nasza redakcja pyta sieci handlowe.

- Czy dla Państwa sieci handlowej ograniczenie handlu w niedziele będzie dużym problemem finansowym, logistycznym lub organizacyjnym? - Dino jest siecią marketów na codzienne zakupy, usytuowanych blisko miejsca zamieszkania klientów. Nasz asortyment to przede wszystkim produkty spożywcze, z dużym udziałem produktów świeżych, po które nasi klienci przychodzą do nas kilka razy w tygodniu - mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

- Niedziela jest dla Dino najsłabszym dniem handlowym w tygodniu. Spodziewamy się, że nasi klienci przeniosą swoje zakupy na inne dni, w szczególności na sobotę i poniedziałek - dodaje.

Sklepy Dino to supermarkety proximity o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Według stanu na 30 września 2017 sieć liczy 718 placówek, które oferują ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Od kwietnia 2017 roku spółka jest notowana na rynku głównym GPW. Na koniec czerwca 2017 roku Grupa Dino zatrudniała 11.420 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Max 03-12-2017, 11:10:
Najsłabszym pod względem obrotów, ale zazwyczaj pracuje jedna zmiana. W przeliczeniu na ilość pracowników pracujących w niedzielę jest to efektywny dzień handlu. Ponadto na zakazie zyskają sprawne sieci takie jak Biedronka, Lidl czy też wspomniane Dino, ponieważ tam klienci będą robić weekendowe duże zakupy. Bardzo wiele sklepów straci
  • beep 30-11-2017, 23:54:
polskie sieci nie tyrają jasne a handel w Niedzile ok inaczej zamknijcie kina teatr kawiarnie restauracje bary , dajcie wolne pracownikom it ochronie itp
  • wsx 30-11-2017, 23:25:
Z reguły niedziela jest najsłabszym dniem handlowym bez względu na sieć, no ale tu chodzi o tyranie w Polaków przez zagraniczne sieci w Polsce.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.