Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Dino: W tym roku na inwestycje planujemy wydać ok. 650 mln zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 10:17
Prezes Dino: W tym roku na inwestycje planujemy wydać ok. 650 mln zł
Szymon Piduch – Prezes Zarządu Dino Polska S.A. Fot. materiały prasowe.

W 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 4 515,9 mln zł i były o 34% większe niż rok temu. Wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2% wobec 11,3% w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wynik EBITDA w 2017 r. wzrósł o 39%, do 401,4 mln zł, z kolei zysk netto Grupy wyniósł 213,6 mln zł, co oznacza wzrost o 41% rok do roku. 

Na koniec grudnia 2017 roku sieć Dino liczyła 775 sklepów, o 147 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Dino Polska miała zabezpieczonych 495 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 46% więcej niż przed rokiem. W okresie czwartego kwartału 2017 r. otwarto łącznie 57 sklepów. 

Nakłady inwestycyjne Grupy w 2017 roku wyniosły 457 mln zł. Capex na 2018 rok Grupa szacuje na poziomie 650 mln zł. Dino przeznaczy ww. środki głównie na rozwój sieci sklepów, rozbudowę infrastruktury logistycznej i zakładu mięsnego Agro Rydzyna. 

W 2017 r. Grupa kontynuowała dalszy dynamiczny wzrost skali działalności. 34-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 1 146,4 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w 2017 r. sieć powiększyła się o 147 placówek) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like for like, LfL) o 16,2% r/r. 

Wraz z rosnącą skalą działalności Grupa odnotowuje dobrą, stopniowo rosnącą, rentowność. Marża EBITDA osiągnęła poziom 8,9% (+0,3 pp. r/r).  

Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec grudnia 2017 r. Grupa miała 775 sklepów, co oznacza 147 otwarć i jest rekordową liczbą w historii działalności Grupy. 

Dino Polska na koniec 2017 r. zwiększyła liczbę działek zabezpieczonych pod budowę nowych marketów do 495 (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku. 

Rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce regularnie rośnie. Dobra sytuacja rynkowa, rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków, dynamika cen konsumpcyjnych sprzyjają całemu sektorowi jak i segmentowi Dino – średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. 

Według NBP wzrost gospodarczy Polski wyniesie 4,2% w 2018 r. r. oraz 3,8% w 2019 r. Korzystne otoczenie rynkowe sprzyja branży handlu detalicznego artykułami spożywczymi na kolejne kwartały.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 717) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane