Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Distribev Orbico: W Polsce nie wykształciła się lojalność klientów - ani do brandów, ani do detalistów (wideo)

- W Polsce nie wykształciła się jeszcze lojalność klientów ani do brandów ani do detalistów. Minimalna różnica w cenie powoduje zmianę sklepu jak i brandu. Daje to duże pole do popisu do prowadzania wojen cenowych - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Grzegorz Gacek, prezes zarządu Distribev Orbico.

Prezes Distribev Orbico: W Polsce nie wykształciła się lojalność klientów - ani do brandów, ani do detalistów (wideo)
Grzegorz Gacek, prezes zarządu Distribev Orbico

Autor: Edyta Kochlewska, www.dlahandlu.pl
Data: 27-02-2019, 10:51

Zdaniem Grzegorza Gacka, Polska jest bardzo ciekawym rynkiem dla producentów, bo polscy konsumenci ciągle poszukują nowych smaków, które najlepiej trafią w ich gusta. Stąd taki boom np. na piwa kraftowe. - Wiąże się to z faktem, że polski klient jest młody, ma coraz zasobniejszy portfel, może wydawać więcej i chce eksperymentować z nowymi smakami. Takich tendencji nie widać na rynkach Europy Zachodniej, gdzie nowości są wprowadzane znacznie rzadziej i o wiele trudniej się przyjmują na rynku. Dobrym przykładem tego, jaki sukces można osiągnąć na polskim rynku jest Oshee, producent, który w ostatnich latach zbudował pozycja lidera w wielu segmentach napoi bezalkoholowych - komentuje Grzegorz Gacek.

- Ten fenomen wiąże się też z drugim zjawiskiem, że w Polsce nie wykształciła się jeszcze lojalność klientów ani do brandów ani do detalistów. Minimalna różnica w cenie powoduje zmianę sklepu jak i brandu. Daje to duże pole do popisu do prowadzania wojen cenowych. W przypadku wódek ekonomicznych oznacza to, że obniżka ceny o kilka groszy może zmienić decyzję zakupową klienta. Proszę sobie wyobrazić, że jak wyjeżdżałem z Polski 11 lat temu, cena wielu marek piw była na bardzo zbliżonym poziomie jak obecnie. Uważam, że w tej sytuacji rynek musi podążać w kierunku budowania wartości marek i lojalności klientów, bo wojny cenowe na dłuższą metę nie przynoszą niczego dobrego - podkreśla prezes Distribev Orbico.

Jak przyznaje, z powyższego dla dystrybutora płynie jasny wniosek, że chcąc właściwie odpowiadać na potrzeby klientów trzeba zbalansować portfolio dystrybucyjne między silnymi, ogólnopolskimi markami a lokalnymi dostawcami ważnymi dla właścicieli lokalnych sklepów i restauracji. - Ta oferta będzie oczywiście inna dla sklepów ze Szczecina i Wrocławia, a inna dla placówek z Rzeszowa i Lublina. Naszą ambicją jest dostarczać to czego oczekuje lokalny sklep i konsument, mając w portfolio zarówno ogólnopolskie asy jak i lokalne smaczki. W ten sposób udowadniamy, że umiemy słuchać naszych odbiorców - podsumowuje Gacek.

Przeczytaj cały wywiad w strefie premium portalspozywczy.pl: Ambasadorowie markowych produktów w handlu - wywiad z Grzegorzem Gackiem, prezesem zarządu Distribev Orbico

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

lojalność klientów RSS ALERT    /    piwa kraftowe RSS ALERT    /    Grzegorz Gacek RSS ALERT    /    Distribev Orbico RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.74.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.