Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes E.Leclerc: Będziemy uczestniczyć w wojnie cenowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2012, 14:01
Prezes E.Leclerc: Będziemy uczestniczyć w wojnie cenowej
Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska

- Uważamy, że możemy skutecznie walczyć cenowo z naszymi konkurentami rynkowymi. Oczywiście to generuje koszty ponieważ ewentualne obniżki zmniejszą nasze marże - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

- Trzeba także uwzględnić poprawę warunków zakupowych, które pozwoliło nam osiągnąć przejęcie sieci Billa. Na efekty naszej strategii należy jednak patrzeć długofalowo, nie można oceniać jej realizacji w perspektywie 6 miesięcy. To wymaga czasu. W w kilka chwil trudno przekonać klienta, że u nas jest najtaniej - dodaje.

Zdaniem prezesa sieci E.Leclerc niezwykle trudno jest się porównywać z innymi sieciami, szczególnie dyskontowymi, które oferują różne gramatury produktów w różnych cenach. - Klient musi zauważyć, że w naszych sklepach zapłaci niższą cenę za większą gramaturę. My musimy mu pokazać, że cena u nas jest naprawdę niższa. Ważne jest aby klient zauważył, że nasza polityka cenowa jest bardzo stabilna i że może nam ufać - wyjaśnia Jean-Philippe Magre.

Według prezesa na korzyść sieci dyskontowych działa efekt gamy, ograniczony asortyment powoduje że niskie ceny są dobrze widoczne. E.Leclerc, chce skutecznie konkurować z dyskonterami. - Polityka cenowa jest bardziej skuteczna, jeśli nie jest jednorazowa i dotyczy wielu produktów. Robimy to w tej chwili - zapewnia Jean-Philippe Magre. Dodaje, że hiper- i supermarkety sieci E.Leclerc oprócz prawie 700 produktów w najniższych cenach, mają szeroki wybór produktów markowych.

E.Leclerc to sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. W Polsce działa ok. 40 hiper- i supermarketów pod szyldem E.Leclec. W 2010 r. grupa E.Leclerc dokonała rebrandingu 20 supermarketów Billa przejętych od sieci REWE. W 2010 r. obroty francuskiego operatora w Polsce wyniosły ponad 2,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH