REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes E.Leclerc: Im większa koncentracja w handlu, tym marki własne mają mocniejszą pozycję

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2011, 11:36
Prezes E.Leclerc: Im większa koncentracja w handlu, tym marki własne mają mocniejszą pozycję
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

- Chcemy mocniej rozwijać marki własne, więcej pojawi się ich np. w produktach świeżych. Wcześniej nasze 20 sklepów nie wystarczało, żeby rozwijać ten segment. Ograniczała nas skala zakupów w skali kraju - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

REKLAMA

(...)

Wydaje się, że kryzys przyniósł jedna gruntowną zmianę w preferencjach zakupowych konsumentów w Polsce, czyli zaakceptowali oni marki własne?

Rzeczywiście, marki własne w stosunku, do których konsumenci byli bardzo nieufni (szczególnie w początkowej fazie rozwoju rynku) w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zyskały ich akceptację i zostały przez nich docenione.

Należy jednak dodać, że polski rynek produktów marki własnej ciągle nie jest tak dojrzały jak w krajach Europy Zachodniej. Dystrybutorzy w Polsce, także Leclerc mają przed sobą jeszcze bardzo dużo pracy, aby nauczyć klienta m.in. rozpoznawania rożnych segmentów marek własnych.

Obecnie mamy dwa główne segmenty, pierwszy tej najniższej ceny, gdzie produkty mają jakość handlową, ale bez wartości dodanej. Drugi to segment premium, w którym produkty marki własnej mają jakość porównywalną do markowego lidera w danej kategorii. Obecnie przed nami jeszcze dużo pracy, aby nauczyć klientów rozpoznawania, który produkt jest z danego segmentu.

Problemem może być to, że w Polsce działa bardzo wielu dystrybutorów, a tym samym są bardzo różne szkoły produkcji i kreowania wizerunku produktów sieciowych. Każda z sieci Tesco, Real, Carrefour, Auchan, czy Leclerc inaczej prezentuje swoje marki własne. To może być jednym z powodów, który wywołuje zamieszanie w głowach klientów, część sieci kładzie nacisk na niższą cenę kosztem jakości, zaś inni na jakość, kosztem niskiej ceny. Konsumentom trudno się w tym odnaleźć.

Jakie są plany związane z rozwojem marki własnej w Leclercu? Jaki udział mają mieć docelowo produkty sieciowe w obrocie?

To trudne pytanie. Ponieważ punkty odniesienia są bardzo daleko od poziomu udziału marki własnej w Polsce. Na przykład w Wielkiej Brytanii, Niemczech, czy Francji marki własne stanowią od 35 do ponad 40 proc. obrotów sieci. Gdybyśmy w Polsce osiągnęli nawet połowę tego poziomu byłby to doskonały wynik.

Wiąże się to także z tym, że rynek handlowy w Polsce jest o wiele słabiej skoncentrowany niż rynek na Zachodzie Europy, gdzie np. we Francji trzy największe sieci mają w swoich rękach 70 proc. rynku. To powoduje, że marki własne mają bardzo mocną pozycję, chociażby ze względu na siłę zakupową detalistów. W Polsce realia są zupełnie inne, duży udział w rynku mają polskie sieci oraz tzw. handel tradycyjny.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • f 30-01-2011, 13:56:
Wiecej produktow marki wlasnej z Francji poprosze. to co juz jest jest sweitnej jakosci ale brkauje napojow gaz i nie gaz sokow chipsow batonow czekolad

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH