Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes E.Leclerc: Liczymy na wzrost obrotów do końca 2017 roku o 1,5-2 proc.

Po trudnych latach 2014-2015, pierwsza połowa 2016 roku była dla sieci handlowej E.Leclerc dobra. W 2017 roku oczekujemy wzrostu wskaźnika LfL, a do końca tego roku spodziewamy się wzrostu naszych obrotów o 1,5-2 proc. – mówi Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Prezes E.Leclerc: Liczymy na wzrost obrotów do końca 2017 roku o 1,5-2 proc.
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 21-09-2017, 13:26

– Nasz model biznesowy zakłada, że każdy sklep E.Leclerc jest prowadzony przez niezależnych przedsiębiorców. Odpowiadają oni na potrzeby lokalnych klientów i łatwiej jest im dostosować ofertę do potrzeb lokalnych konsumentów. Dla sieci handlowej E.Leclerc ważni są również lokalni dostawcy i producenci tradycyjnych wyrobów – mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Dodał, że przedsiębiorcy prowadzący niezależnie placówki E.Leclerc współpracują również z instytucjami organizującymi sportowe i kulturalne lokalne wydarzenia. E.Leclerc wspiera też rodziny wielodzietne i seniorów.

– Uważam, że dyskonty nie spełniają wszystkich aspiracji i potrzeb klientów, dlatego my mamy bogatszą ofertę produktów, a nasza współpraca z lokalnymi producentami zyskuje dzięki temu na dynamice – mówił.

Prezes tłumaczył, że E.Leclerc współpracuje z 600 dostawcami, wielu z nich to lokalni producenci oraz wytwórcy żywności opartej na tradycyjnych recepturach.

– Mamy kilka modelów współpracy – producenci mogą dostarczać nam towar do magazynu centralnego lub do konkretnych sklepów. Nasz model współpracy zakłada współpracę całoroczną lub sezonową – tłumaczył Jean-Philippe Magré.

– Po trudnych latach 2014-2015, pierwsza połowa 2016 roku była dla sieci handlowej E.Leclerc dobra. W 2016 roku nasz obrót wyniósł 2,7 mld złotych. W 2017 roku oczekujemy wzrostu wskaźnika LfL, a do końca tego roku spodziewamy się wzrostu naszych obrotów o 1,5-2 proc. – mówił.

Prezes tłumaczy, że sieć E.Leclerc reaguje na trendy konsumenckie, według których klienci lubią robić wygodne i szybkie zakupy produktów, które mają korzystną cenę w stosunku do jakości. Lubią też spersonalizowaną ofertę. Widać też trend na regionalną i tradycyjną żywność, dlatego właśnie E. Leclerc stawia na współpracę z lokalnymi producentami i dostawcami.

Jakie plany ma sieć handlowa E.Leclerc na 2018 rok? – Liczymy, że w 2018 roku w ramach wzrostu organicznego otworzymy kilka nowych sklepów. Będziemy również wiele sklepów modernizować i powiększać – mówił prezes.

– W ciągu dwóch lat chcemy ujednolicić także systemy wszystkich naszych 11 sklepów internetowych. Myślimy o tym w kontekście omnikanałowości, aby nasi klienci mieli różne możliwości wyboru – dodał Jean-Philippe Magré.

Sieć handlowa E.Leclerc w Polsce to obecnie 47 sklepów (hiper- i supermarketów) w 42 miastach, w 16 województwach. Sieć zatrudnia 5 tys. pracowników, współpracuje z 600 dostawcami i posiada 11 sklepów internetowych oraz 15 stacji benzynowych. E.Leclerc obsługuje w Polsce ok. 4,5 mln klientów miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

E.Leclerc RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Jean-Philippe Magré RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Czytelnik 2017-09-21 20:41:28
    ZApraszamy do Koszalina

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.