Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E.Leclerc stawia w Polsce na promocje i rozwój marki własnej

  • Autor: portalspożywczy.pl, ŁS
  • Data: 05-02-2014, 14:54
Prezes E.Leclerc Polska: To będzie rok pełen wyzwań!
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

- Rok 2013 nie był łatwym rokiem zarówno dla E.Leclerc jak i dla całej branży. W II kwartale po raz pierwszy od 1989 roku rynek produktów FMCG zanotował spadek, zarówno pod względem wartości i wolumenu sprzedaży o 3 proc. w skali roku. Wzrosły też ceny żywności. Sytuacja była trudna, bo konsumenci obawiali się utraty pracy i uważnie przyglądali się swoim wydatkom - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Jak wyjaśnia Jean-Philippe Magré na początku 2013 r. sklepy sieci E.Leclerc w Polsce notowały bardzo dobre wyniki ale po Wielkanocy przyszło spowolnienie, które trwało do sierpnia. - Odbicie pojawiło się dopiero we wrześniu, ale dla nas to i tak był trudny rok. Jednak, mimo niełatwej sytuacji gospodarczej, możemy powiedzieć, że był to rok stabilnych obrotów, bowiem osiągnęliśmy obroty na porównywalnym do ubiegłego roku poziomie, co warto podkreślić, na prawie takiej samej co w 2012 roku wielkości powierzchni sprzedaży - tłumaczy prezes.

Całkowite obroty E.Leclerc w 2013 r. wyniosły 2,749 mld zł zaś w 2012 r. 2,771 mld zł. Nieco niższa w stosunku do 2012 r. wartość obrotów ogółem spowodowana jest mniejszą, co do wartości niż w 2012 r. sprzedażą stacji paliw. Przy zwiększonym wolumenie sprzedaży paliw obroty były niższe z powodu mniejszego poziomu cen.

Zdaniem prezesa Magre zadowalający wynik, to przede wszystkim konsekwentna realizacja polityki niskich cen, prowadzenie na szeroką skalę działań promocyjnych ale także znaczne inwestycje w obsługę klienta oraz stale poszerzany asortyment produktów. - Obecnie, w każdym sklepie promocją jest objęte ok. 1000 produktów. Udział produktów promocyjnych w całym obrocie naszej sieci zwiększył się z 20 do 25 proc. obrotów, a w niektórych kategoriach ta wartość przekracza już 50 proc. - wylicza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré.

Jego zdaniem rok 2014 będzie dla E.Leclerc kolejnym rokiem wyzwań dla sklepów sieci w Polsce. - Oprócz realizacji stałej strategii niskich cen, komfortu zakupów i szerokiego wyboru produktów, postawiliśmy na markę własną, bo klienci tego oczekują, a my chcemy, żeby byli zadowoleni. Wiemy, że mamy dużo do zrobienia w tym zakresie. Dlatego do końca roku 2013 wprowadziliśmy dodatkowo 250 produktów pod marką własną - zarówno najtańszą Eco, jak i pod szyldem Wiodąca Marka - tłumaczy prezes. I dodaje: - Myślę, że w najbliższych latach, będziemy silnie rozwijać ten segment. W 2014 r. szykują się też poważne inwestycje, planujemy bowiem otwarcie w naszej sieci dwóch nowych sklepów.

- W mojej ocenie rozwój hipermarketów w Polsce ma przyszłość, ale muszą się one dostosować do potrzeb klientów. Pamiętajmy, że pierwsze hipermarkety w Polsce powstały 15 lat temu i dziś te obiekty wymagają gruntownych modernizacji. Nasza sieć na bieżące inwestycje przeznacza ok. 1 proc. obrotów netto wypracowanych w Polsce. Nie bez znaczenia ma też fakt, że hipermarkety i supermarkety oferują bardzo duży wybór różnorodnych produktów, dlatego są pożądanym dla klientów miejscem robienia zakupów - ocenia prezes Magre.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 05-02-2014, 15:44:
zapraszam Pana Prezesa do LECLERC-a Wodzisław Śl. - puste półki, ciemny i dziurawy parking.To dostosowanie do klienta ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.