Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes E.Leclerc: Stawiamy na jakość żywienia i ochronę środowiska

Jakość żywienia oraz ochrona środowiska i bioróżnorodności – to kluczowe tematy, które podejmuje E.Leclerc w swojej „Księdze zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju”. Plany grupy obejmują m.in. promowanie ekologicznych produktów oraz wdrożenie polityki dotyczącej dodatków stosowanych w żywności.

Prezes E.Leclerc: Stawiamy na jakość żywienia i ochronę środowiska
Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska. Fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-09-2019, 13:21

Działania grupy, wpisujące się w globalny kierunek zrównoważonego rozwoju, mają na celu poprawę jakości dostarczanych klientom produktów, przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Zobowiązania nawiązują do trendów konsumenckich związanych ze zdrowym stylem życia i ekologią. 

– Uważamy, że rolą odpowiedzialnego producenta i dystrybutora żywności jest oferowanie swoim klientom szerokiej gamy produktów. Zależy nam, by minimalizować wpływ produkcji żywności na środowisko. Chcemy wspierać dobre praktyki w tym zakresie i oferować naszym klientom coraz większy wybór – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska. 

Dodał, że hipermarkety E.Leclerc mają coraz bardziej zróżnicowana ofertę i to jest duża szansa dla tego formatu sklepowego w Polsce, w której jest bardzo duża konkurencja w handlu detalicznym.

Księga zobowiązań marek własnych dla zrównoważonego rozwoju: 

  • · Dbałość o zróżnicowaną dietę naszych klientów
  • · Promowanie ekologicznych artykułów spożywczych
  • · Promowanie ekologicznych środków chemicznych
  • · Promowanie polskich producentów
  • · Ograniczenie liczby dodatków stosowanych w żywności
  • · Ograniczenie użycia oleju palmowego
  • · Wycofanie jaj z chowu klatkowego
  • · Oferowanie produktów z celulozy pozyskiwanej zgodnie standardami odpowiedzialnej gospodarki leśnej
  • · Ograniczenie użycia plastiku oraz masy opakowań 

W ramach dbałości o zróżnicowaną dietę klientów, E.Leclerc poszerza m.in. gamy produktów ekologicznych, bezglutenowych, pochodzenia roślinnego, orzechów, kasz i ryżu. Na koniec 2019 r. będzie ich więcej o 61 proc. w stosunku do 2017 r. Stale powiększa się także marka ekologicznych środków chemicznych Uni Vert, która w przyszłym roku osiągnie 30 pozycji (6 w 2018 r.). Celem E.Leclerc jest również dążenie do zacieśnienia współpracy z polskimi producentami. 

– W ramach marek własnych współpracujemy ze 143 polskimi firmami. Dążymy również do zwiększenia liczby produktów oznaczonych jako: „Produkt polski”. W przypadku produktów przetworzonych, to oznaczenie gwarantuje, że zawierają one minimum 75% składników polskiego pochodzenia. Dziś mamy ich 37, natomiast na koniec przyszłego roku liczba ta wzrośnie do 79 – mówi Jacek Stachoń, Development Manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska. 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

E.Leclerc RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    ekologia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.