Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Eko Holding: Wbrew prognozom 2010 r. nie będzie taki zły dla handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-01-2010, 15:01
Prezes Eko Holding: Wbrew prognozom 2010 r. nie będzie taki zły dla handlu

- Uważam, że bezrobocie nie będzie rosło tak dynamicznie jak prognozowano jeszcze kilka miesięcy temu. Po drugie 1 stycznia nastąpiła podwyżka podstawowych wynagrodzeń, co jest bazą do naliczania wszelkiego rodzaju dochodów - mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Według prezesa Eko Holding ilość pieniądza, która dostanie się na rynek dzięki temu (pomniejszona o liczbę bezrobotnych, ale jednocześnie podwyższona o wartość podniesionych wynagrodzeń) spowoduje, że zostanie zniwelowany wpływ rosnącego bezrobocia, na wyniki sprzedaży sieci handlowych, a tym samym rok 2010 nie będzie trudniejszy niż rok 2009.

- Myślę, że dobra szybkozbywalne są ciągle w pewien sposób uprzywilejowane w sytuacji kryzysu gospodarczego. Każdej rodzinie na tego typu produkty pieniędzy starczyć musi. Można sobie odmówić wielu rzeczy, ale nie przysłowiowego chleba - wyjaśnia Krzysztof Gradecki.

Jednocześnie prezes Eko Holding zaznacza, że rok 2010 będzie dla wielu operatorów handlowych czasem wyzwań. - Nadchodzące 12 miesięcy, nie będzie okresem imponującego wzrostu. Dla wielu sieci handlowych będzie to czas stagnacji i utrudnionego dostępu do finansowania. Rozwijanie się bez pieniędzy jest bardzo trudne i obarczone dużym ryzykiem szczególnie w obecnej sytuacji gospodarczej - tłumaczy Gradecki.

Prezes Eko Holdingu uważa, że szansą na przyspieszenie rozwoju jego firmy jest pozyskanie bezpiecznego źródła finansowania, czyli debiut na giełdzie. - Nasz prospekt jest w komisji KNF, czekamy na jego zatwierdzenie. Decyzji Komisji spodziewamy się na przełomie stycznia i lutego - wyjaśnia.

Prezes nie chce zdradzić kwoty jaką chce pozyskać z emisji. - Obecnie nasz doradca finansowy wraz z domem maklerskim przeglądają nasze prognozy na najbliższe 2 lata i na tej podstawie oszacują wartości emisji, sądzę że w ciągu 2-3 tygodni będzie można mówić o wartości wyceny - tłumaczy Krzysztof Gradecki.

Przyszłość Spółki nie jest uzależniona od powodzenia oferty. To jedna z dróg rozwoju. Mamy bardzo mocną pozycję na rynku i jestem przekonany, że inwestorzy docenią naszą siłę i dokonania. Większość środków pozyskanych z giełdy chcemy przeznaczyć na akwizycje zarówno w segmencie detalu jak i dystrybucji. W jakich proporcjach trudno w obecnej sytuacji powiedzieć, będzie to zależało od okazji, które pojawią się na rynku.

Spółka Eko Holding prowadzi działalność detaliczną i hurtową. W skład Grupy wchodzi blisko 220 sklepów Eko, dystrybutor produktów drogeryjno-kosmetycznych Polska Grupa Drogeryjna oraz sieć franczyzowa Rabat-Detal z ponad 500 sklepami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.