Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Format supermarketów to przyszłość naszej Grupy i polskiego handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2010, 13:33
Prezes Emperii: Format supermarketów to przyszłość naszej Grupy i polskiego handlu

- Największy potencjał do rozwoju dla naszej Grupy znajduje się wśród sklepów od ok. 100 mkw. do 1,2-2 tys. mkw. sali sprzedaży, rozumianych jako supermarket. Mam na myśli placówki oferujące szeroką gamę produktów świeżych, położonych blisko konsumenta (na osiedlu lub przy często uczęszczanej drodze) - przyciągających konsumentów do codziennych i częstych zakupów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Artur Kawa, prezes Grupy Handlowej Emperia.

Według prezesa Emperii w Polsce mamy dużą grupę wrażliwych cenowo konsumentów, ale to powoli się zmienia. - Jest duża szansa na to, że już wkrótce będziemy krajem, gdzie większa część społeczeństwa będzie mogła sobie pozwolić na to, żeby korzystać z dużego wyboru asortymentu i dostępu do produktów świeżych. Konsumenci będą chcieli mieć wybór, aby jeść to co lubią i to na co mają ochotę, a nie to co jest oferowane w sklepach o ograniczonym asortymencie - wyjaśnia Artur Kawa.

I dodaje: - Na rynku niemieckim sukces odnoszą obecnie dwa formaty. Pierwszy to dyskonty, z ofertą dla konsumentów wrażliwych na cenę, którzy poruszają się w wąskim asortymencie, zaś drugi to supermarkety, w których wybór jest bardzo szeroki, z dużym udziałem produktów świeżych, z naciskiem na dania gotowe. Te dwa formaty dobrze się rozwijają, a ich udział w rynku systematycznie rośnie. Właśnie w formacie supermarketów upatrujemy szansy dla nas. To szansa dla polskiego handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jubus 24-08-2010, 14:48:
Każdy sobie rzepkę skrobie. Ja myślę, że patrząc na sytuację ekonomiczną polskiego społeczeństwa ludzie częściej będą wybierać dyskonty niż supermarkety, jeśli dwa takie sklepy będą w tej samej odległości. Po duży wybór produktów idzie/jedzie się do hipermarketu, który może zaoferować jeszcze niższą cenę niż supermarket. Polska to nie Włochy, gdzie dominują supermarkety i małe sklepiki. Ja bym raczej obstawiał że to pójdzie wszystko w kierunku dyskontów i sklepów osiedlowych, wspieranych przez hipermarkety i supermarkety, na ostatnim miejscu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH