Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Inwestor Stokrotki dostanie kilkadziesiąt dodatkowych lokalizacji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2011, 10:30
Prezes Emperii: Inwestor Stokrotki dostanie kilkadziesiąt dodatkowych lokalizacji
Artur Kawa, prezes Emperia Holding

- Spora liczba sklepów Stokrotki jest w trakcie zaawansowanego procesu inwestycyjnego, a to dodatkowa wartość, za którą inwestorzy chcą płacić - mówi serwisowi portalspozywczy.pl - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding.

- Zdecydowana większość z kilkunastu podmiotów, które otrzymały memorandum informacyjne złożyła oferty. Wspólnie z doradcą inwestycyjnym - KPMG Advisory, dokonaliśmy ich oceny, zadaliśmy dodatkowe, uszczegóławiające pytania i na tej podstawie stworzyliśmy listę kilku podmiotów zaproszonych do kolejnego etapu procesu - mówi Artur Kawa.

I dodaje: - Do końca października potencjalni inwestorzy przyjrzą się stanowi prawnemu i finansowemu naszego detalu i na tej podstawie będą mogli przygotować wiążące i ostateczne oferty. Podpisanie umowy sprzedaży z wybranym inwestorem nastąpi do końca tego roku.

Prezes Emperia Holding nie ma wątpliwości, że spółka osiągnie ze sprzedaży sieci Stokrotka co najmniej 900 mln zł. - Po analizie niewiążących ofert podtrzymujemy opinię zarządu w kwestii minimalnej ceny transakcji. W procesie pozyskiwania inwestora dla segmentu detalicznego powinniśmy osiągnąć kwotę co najmniej 900 mln zł i coraz więcej analityków jest skłonnych się z tą opinią zgodzić. Po pierwsze mamy dobre wyniki bieżące, po drugie wysokie tempo rozwoju - to dodatkowa wartość - wyjaśnia Artur Kawa.

- Co ważne, spora liczba sklepów jest w trakcie zaawansowanego procesu inwestycyjnego, a to dodatkowa wartość, za którą inwestorzy chcą płacić. Podmiot, który zainwestuje w detal Emperii nie tylko kupi 230 świetnie zlokalizowanych sklepów, ale także dostanie kilkadziesiąt lokalizacji, które są już zagwarantowane, i w których trwają prace przygotowawcze do uruchomienia placówek - podsumowuje prezes Emperia Holding.

Proces aukcyjny związany z pozyskaniem inwestora dla swojego segmentu detalicznego Emperia ogłosiła pod koniec czerwca. Transakcja dotyczy sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 233 placówki.

Grupa Handlowa Emperia osiągnęła w pierwszym półroczu 2011 roku w ramach działalności kontynuowanej przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, wyższe o 8,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka wypracowała w tym okresie zysk netto na poziomie 28,7 mln zł był niższy o 4,6%. W tym czasie na inwestycje spółka przeznaczyła 40,4 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kawa?Tylko w filiżance! 11-01-2012, 19:14:
Dlaczego sprzedają? Po prostu: chłopcom z Lublina znudziła się zabawa w sklep. Już sobie upatrzyli nowe zabawki którymi chcą się bawić. Szkoda tylko że nie pomyśleli u ludziach, którzy pozostaną bez pracy, ludziach, którzy współtworzyli tę formę; W Lublinie, mieście opuszczonym przez przemysł - gdzie ci ludzie pracę znajdą?
  • qqq 07-10-2011, 10:30:
a czego sprzedają???

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.