Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich możliwości finansowych

  • Autor: TVN CNBC
  • Data: 17-11-2013, 13:19
Prezes Emperii: Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich możliwości finansowych
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki. Fot. PTWP

Konsument w trudnych okresach ma potrzebę świętowania - mówi prezes Emperii i sieci Stokrotek Dariusz Kalinowski, w rozmowie z TVN CNBC. Podkreśla przy tym, że klienci są bardziej wyedukowani, podejmują coraz bardziej świadome decyzje i są coraz bardziej świadomi swoich możliwości finansowych.

- Moment, kiedy popularne były kredyty na święta, już minął. Klienci są coraz rozsądniejsi i mają coraz większy wybór na mocno konkurencyjnym rynku - mówi Dariusz Kalinowski w TVN CNBC.

Podkreśla też, że nawet w trudnej sytuacji ekonomicznej konsumenci nie lubią oszczędzać na podstawowych wyrobach, na artykułach spożywczych, w okresie świątecznym. A Stokrotka to przede wszystkim artykuły spożywcze.

Zauważa, że co prawda większość społeczeństwa zgadza się, że w przyszłym roku będzie lepiej, ale myśli tak w skali makro. To nie przekłada się na postrzeganie swojej sytuacji ekonomicznej jako lepszej. - Konsumenci widzą skutki bezrobocia, to, że nie wzrastają płace i mniej są skłonni pożyczać pieniądze, a wręcz przeciwnie - raczej odkładają oszczędności na przyszłe, może trudniejsze czasy - mówi prezes Emperii.

Jego zdaniem, głównym pojedynkiem, jeżeli chodzi o formaty detaliczne, jaki rozegra się na rynku polskim będzie pojedynek między dyskontami a supermarketami. Zauważa, że z jednej strony dyskonty poprawiły swoją ofertę poprzez zwiększenie asortymentu, natomiast supermarkety stawiają na te elementy, które odróżniają go od sklepu dyskontowego, czyli świeże produkty, owoce, warzywa, tzw. ladę serwisową z mięsem i wędlinami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 18-11-2013, 10:02:
Ja również, nie powiedziałbym, aby produkty były tu niskiej jakości, czasami może się coś trafi, ale to zawsze można zwrócić. Mi akurat niska jakość to się raczej kojarzy ze sklepami osiedlowymi, typowo prywatnymi, nie działającymi w ramach sieci, względnie z wielkimi molochami typu Lidl, Tesco czy Carrefour. Biedronka chyba jako jedyna, ma produkty na poziomie, ale też zależy co.
Zgodzę się co do ostatniej tezy, supermarkety z dużą ilością marki własnej, a tą drogą idzie ww. sieć mają największą przyszłość. Polacy to nie Niemcy, co kupują w dyskontach, ani nie Francuzi co kupuja hipermarketach, bardziej coś pomiędzy, podobni do Włochów, którzy wolą supermarkety i mniejsze sklepy.
  • Gen 18-11-2013, 07:24:
Ja zawsze kupuje w Stokrocie
  • klioent 17-11-2013, 22:59:
klient Tak stawia na jakośc to czemu w waszych sklepach sa produkty nizszej jakosci

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH