Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Najbliższe dwa lata przyniosą przyspieszenie konsolidacji w handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 04-03-2014, 17:33
Prezes Emperii: Najbliższe dwa lata przyniosą przyspieszenie konsolidacji w handlu
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii

Ostatni kwartał 2013 roku był bardzo trudny dla rynku detalicznego. Na rynku widoczna jest coraz agresywniejsza walka cenowa. Jej konsekwencją będzie przyspieszenie konsolidacji w handlu - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki.

Jak tłumaczy prezes, obecnie coraz częściej zdarza się, że sieć handlowa dokłada do produktu, który jest eksponowany w reklamie, np. na bilbordzie. W ten sposób chce przyciągnąć klientów do sklepu. Kolejne zjawisko nasilające walkę cenową do rozwój marek własnych, z którymi muszą konkurować nawet najlepsi producenci markowych produktów FMCG.

- W ostatnim roku wielu detalistów zanotowało duży spadek rentowności. Wielu z nich zaczyna rozumieć potrzebę konsolidacji. Dziś niemal każdy detalista próbuje się porozumieć z innymi, czy to w kwestii wspólnych zakupów, czy np. wspólnych marek własnych - mówi Dariusz Kalinowski.

- Uważam, że lata 2014 i 2015 będą latami konsolidacji w handlu - dodaje.

Jak informuje, spółka także nie wyklucza rozwoju poprzez akwizycje, które mogłyby być dokonywane za gotówkę lub poprzez wymianę akcji.

Według danych Nielsena, na które powołuje się firma, w czwartym kwartale 2013 roku wartość sprzedaży LFL w segmencie supermarketów, bez uwzględnienia Stokrotek, spadła o 3,3 proc., a w całym 2013 roku spadek wyniósł 4,5 proc. Natomiast sieć sklepów Stokrotka, biorąc pod uwagę sprzedaż na stałej próbie sklepów (LFL) spadła o 2,4 proc. w czwartym kwartale i o 1,2 proc. w całym 2013 roku.

Dane dotyczą stałej liczby 895 supermarketów Carrefour (poniżej 2.500 metrów kw.), Carrefour Market, Simply Market, E.Leclerc (poniżej 2.500 metrów kw.), Intermarche, Polomarket, Tesco (poniżej 2.500 metrów kw.).

Natomiast biorąc pod uwagę sprzedaż całkowitą, według Noelsena wartość sprzedaży w czwartym kwartale 2013 roku w segmencie supermarkety wzrosła o 3,4 proc., a w całym 2013 roku wzrosła o 3,2 proc. Z kolei sprzedaż detaliczna w 2013 roku, według GUS wzrosła o 2,6 proc.

- Czwarty kwartał 2013 roku był bardzo trudny dla sektora handlu detalicznego. Praktycznie nie wystąpił efekt świąt - mówi Dariusz Kalinowski. - Nie jesteśmy optymistami i nie sądzimy, aby w najbliższym czasie sprzedaż detaliczna istotnie wzrastała - dodaje.

Emperia liczy na poprawę sprzedaży Stokrotek między innymi dzięki przeprowadzanym procesom: wdrażaniu własnej logistyki, remodelingowi i rebrandingowi, a także zamykaniu nierentownych placówek. W czwartym kwartale spółka zamknęła jeden taki sklep. Proces ma być kontynuowany w przyszłości.

Przeczytaj także:

Stokrotki zanotowały wzrost przychodów. Koszty logistyki obciążyły wyniki

Prezes Stokrotki: W 2014 r. nasilą się procesy polaryzacji i konsolidacji rynku handlowego

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Michał 05-03-2014, 11:53:
Stokrotka dzieli się by sprzedać detal jakiemuś funduszowi. I tu giełdowicze powinni być czujni bo będzie jak z RUCH-em nowy właściciel dokona wykupu przymusowego. Takie gatki prezesów to mydlenie inwestorom oczu. Patrząc na "osiągnięcia" stokrotek to są już na końcu peletonu tylko żabka ich wyprzedza w koszyku cen. To może niech się sprzedadzą MEP oni maja tyle kasy że mogą wszystkich kupić. A prezesi będą robili w deweloperce to łatwy chleb. I można będzie spokojnie żeglować po morzach i oceanach :)
  • jw 05-03-2014, 10:35:
Tak o tej konsolidacji w handlu słyszę od lat 90tych, a tak na prawdę to nie ma już z kim się konsolidować.
Pan od kwiatków spóźnił się z reakcją przynajmniej o 10 lat...
Biedra i Niemcy wyprzedziły polskie markety o kilka długości i nikt już nie jest w stanie ich dogonić...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.