Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Rynek był bardzo trudny dla detalistów

  • Autor: PAP
  • Data: 26-08-2014, 22:29

- Rynek był bardzo trudny dla detalistów. Agresywna walka sieci doprowadziła do wzrostu udziału sprzedaży promocyjnej. Nasze promocje przegrały z promocjami konkurentów, stąd marża handlowa była wyższa, ale sprzedaż LFL niższa niż przewidywaliśmy - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Emperia może w tym roku otworzyć ok. 50 sklepów we wszystkich formatach, czyli supermarketów i marketów własnych oraz franczyzowych. W przyszłym roku spółka chce uruchomić ok. 150 sklepów - poinformował na konferencji Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

"Do tej pory otworzyliśmy jeden supermarket franczyzowy. Kolejny zostanie uruchomiony jeszcze w sierpniu. Kilkanaście kolejnych umów jest finalizowanych. Ponadto, za miesiąc wchodzimy z ofertą franczyzy dla marketów. Spodziewamy się, że łącznie w tych dwóch formatach franczyzowych otworzymy w tym roku ok. 20 sklepów, tak jak planowaliśmy" - powiedział Kalinowski.

"Jeśli chodzi o placówki własne, to po dwóch kwartałach mieliśmy dwa otwarcia. Kilkanaście nowych sklepów otworzymy na przełomie III i IV kwartału, z czego większość w IV kwartale. Szacujemy, że w całym roku możemy uruchomić, łącznie z franczyzą, ok. 50 sklepów" - dodał.

W przyszłym roku Emperia może otworzyć ok. 150 nowych sklepów we wszystkich formatach.

"Liczymy, że otworzymy wówczas ok. 30 supermarketów własnych. Ta liczba nie wynika z naszych możliwości, ale z ograniczonej podaży. W przypadku formatu marketowego podaż jest nieporównywalnie większa. Mówimy tu o ok. 50 sklepach w 2015 r. We franczyzie zakładamy uruchomienie ok. 20 supermarketów i co najmniej 50 marketów" - powiedział prezes.

Na koniec II kwartału Emperia posiadała 241 sklepów, w tym 217 supermarketów własnych, 23 markety własne oraz jeden supermarket franczyzowy.

Sprzedaż LFL Stokrotki spadła w I połowie roku o 2,7 proc., z czego o 5,2 proc. zmalała w I kwartale, a o 0,2 proc. w II kwartale.

"Rynek był bardzo trudny dla detalistów. Agresywna walka sieci doprowadziła do wzrostu udziału sprzedaży promocyjnej. Nasze promocje przegrały z promocjami konkurentów, stąd marża handlowa była wyższa, ale sprzedaż LFL niższa niż przewidywaliśmy. Chcę jednak przypomnieć, że swoje działania koncentrujemy na sprzedaży regularnej i to na niej chcemy budować swoją przewagę" - skomentował Kalinowski.

W rozmowie z PAP prezes poinformował, że celem Emperii jest dodatnia dynamika sprzedaży w sklepach porównywalnych.

"Jeśli chodzi o cały rynek, biorąc pod uwagę wszystkie sieci, to dynamika sprzedaży LFL powinna być w okolicy zera lub na minusie. My wierzymy, że będziemy powyżej rynku. Celem jest pozytywna sprzedaż LFL" - powiedział.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Analityk Banku Zbożowego 27-08-2014, 12:21:
".........choć finanse poniekąd leżały,
gospodarka i przemysł był na nic,
ale każdy, czy duży czy mały,
czuł się za to bezpieczny bez granic

bo tym tylko od innych różni się ta ballada,
że w tym mieście gdzieś na prerii krańcach
na jednego mieszkańca jeden szeryf przypadał,
jeden szeryf na jednego mieszkańca....."

ten tekst z piosenki W.Młynarskiego jest adekwatny do w/w artykułu...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.