Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Sieci handlowe nie pozwolą na wzrost cen w sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2015, 13:56
Prezes Emperii: Sieci handlowe nie pozwolą na wzrost cen w sklepach

Zdaniem Dariusza Kalinowskiego, prezesa spółki Emperia Holding i sieci Stokrotka obecny rok będzie trudny dla sektora handlowego w Polsce. Przyczynią się do tego utrzymująca się deflacja, stagnacja na rynku FMCG, a także dalsza agresywna walka promocyjna wśród sieci handlowych.

- W IV kw. 2014 r. czynniki makroekonomiczne, w tym deflacja, nie sprzyjały robieniu wyników na sprzedaży - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

Zdaniem Kalinowskiego rynek jest trudny i taki już będzie. - Nie ma mocnych podstaw ekonomicznych aby spodziewać się wysokiej inflacji, czy znacznych wzrostów rynku. Podobnie jak na ustabilizowanych i rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej będziemy mieli okresy niewielkiej inflacji przeplatające się z okresami deflacji. Ta sytuacja przekłada się na bardzo intensywne działania sieci handlowych w obszarze promocji - dodaje szef Emperii.

- Nie widzimy podstaw aby na rynku w 2015 r. działo się dużo lepiej. Przyczyn jest kilka, po pierwsze rynek nie rośnie, a tym samym sieci muszą dzielić się tym samym kawałkiem „tortu", którego wartość jest jednocześnie coraz niższa. Konsumenci w kilogramach nie zjadają więcej, zarazem kilogram jest tańszy, a każda z sieci agresywnie cenowo promuje swoją ofertę. Rynek detaliczny jest bardzo konkurencyjny i nie będzie pozwalał na wzrost cen.

Według prezesa Emperia Holding sytuacja sieci supermarketów 2014 r. nie była najlepsza, format tracił udziały w rynku na rzecz sieci dyskontowych. Jednak Dariusz Kalinowski jest optymistą i jego zdaniem wkrótce sytuacja supermarketów zacznie się poprawiać.

Główny Urząd Statystyczny pokazał w IV kw. 2014 r. wzrost sprzedaży detalicznej o 5 proc. r/r. Jednocześnie w tym okresie wartość sprzedaży w segmencie supermarketów wzrosła o 2,7 proc., zaś hipermarkety zanotowały spadek o 4,1 proc. r/r. - Ostatni kwartał ubiegłego roku nie był dobry dla sieci supermarketów ponieważ luka (2,3 proc.) pomiędzy danymi GUS o sprzedaży detalicznej, a sprzedażą supermarketów raportowaną przez Nielsena była jedną z większych w 2014 r. To oznacza, że ktoś inny przejął kawałek rynku, który należał do supermarketów. Spodziewamy się, że rynek odebrały supermarketom głównie sieci dyskontowe, które za ten kawałek „tortu" musiały zapłacić dużymi akcjami promocyjnymi - tłumaczy prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

I dodaje: - Wierzymy w to, że w najbliższych kwartałach dane Nielsena pokażą - pomimo trudnego rynku i deflacji - że cała baza supermarketów wykaże dodatnią sprzedaż LfL.

Na koniec 2014 roku sieć Stokrotka liczyła ponad 250 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH