Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Emperii: Stokrotka ma potencjał być platformą ze sprawdzonym modelem biznesowym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2018, 12:28
Prezes Emperii: Stokrotka ma potencjał być platformą ze sprawdzonym modelem biznesowym
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A. i Stokrotka Sp. z o.o. Fot. Emperia

W IV kwartale 2017 roku Stokrotka otworzyła rekordową liczbę swoich sklepów - 33 placówki detaliczne. Do końca 2018 roku sieć handlowa planuje otworzyć ok. 120 nowych sklepów, nie licząc formatu Stokrotka Express.

W czwartym kwartale 2017 roku Stokrotka otworzyła łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku sieć otworzyła łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych.

Rok 2018 ma być intensywniejszy pod względem otwarć nowych sklepów. W 2018 r. sieć planuje otworzyć ok. 120 sklepów, nie licząc sklepów w formacie Stokrotka Express. - Otworzyliśmy już 3 sklepy, mamy 61 podpisanych umów do otwarcia oraz 56 umów w trakcie procesowania - powiedział Dariusz Kalinowski.

- Aktualnie przygotowujemy się do otwarcia trzeciego centrum dystrybucyjnego, które będzie zlokalizowane na południu Polski. Wzmacniamy również dział rozwoju sklepów własnych i rozpoczęliśmy proces wdrożenia nowych rozwiązań informatycznych, które pomogą w usprawnieniu logistyki i innych procesów - mówił Dariusz Kalinowski.

Dodał, że Stokrotka kontynuuje działania podnoszące produktywność w sklepach. - Jest to kolejny etap wdrażania nowych rozwiązań, ponieważ na rynku handlu detalicznego rosną wynagrodzenia pracowników i dlatego, aby być efektywnym, trzeba stale zwiększać produktywność sklepów - tłumaczył prezes Emperii.

- W 2018 roku chcemy mocno postawić na rozwój marek własnych - planujemy zwiększyć ich liczbę z 450 do 660. Ponadto pracujemy nad dalszym uatrakcyjnieniem oferty produktów świeżych i rozwijamy format sklepów Stokrotka Express - mówił Dariusz Kalinowski.

Prezes Emperii mówił również, że część nowych sklepów Stokrotki będzie otwierana na gruntach własnych. 

Podkreślił też, że zakaz handlu w niedzielę nie powinien mieć negatywnego wpływu na wyniki finansowe spółki, ponieważ główny obrót jest w Stokrotce wypracowywany od poniedziałku do południa w soboty.

Dariusz Kalinowski uważa, że proces koncentracji na rynku handlu detalicznego będzie nadal postępował. - Nowoczesny handel wypiera niezależne sklepy, które nie mają skali zakupowej i marketingowej. Poza tym tylko część sieci handlowych intensywnie się rozwija - mówił.

Prezes Emperii odniósł się również do umowy inwestycyjnej z Maxima Grupe. - My jako zarząd uważamy, że Stokrotka może się rozwijać organicznie tak jak do tej pory, ale uważamy też, że znacznie lepiej się rozwinie w większej skali. Wierzę, że Stokrotka ma potencjał i może być taką platformą ze sprawdzonym modelem biznesowym, która będzie zasilona przez bazę kapitałową - tłumaczył.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.