Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlos Saraiva: Przyszłość sieci tradycyjnych jest optymistyczna, zwiększymy inwestycje w szkolenia

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2014, 18:15
Prezes Eurocash Franczyza: Przyszłość sieci tradycyjnych jest optymistyczna
Carlos Saraiva, prezes Eurocash Franczyza fot. Grupa Eurocash

Przyszłość handlu tradycyjnego wygląda optymistycznie i już w tej chwili sklepy te stały się konkurencyjne dla handlu nowoczesnego takiego jak hipermarkety i dyskonty - ocenia prezes Eurocash Franczyza Carlos Saraiva. W umacnianiu konkurencyjności sklepów pomaga Akademia Eurocash, czyli program szkoleń pracowników sklepów, w który Grupa Eurocash będzie inwestować coraz więcej.

- Rynek tradycyjny jest bardzo ważny i ma przyszłość. Jesteśmy pewni, że nasze sieci franczyzowe, przede wszystkim Delikatesy Centrum są już prawdziwą konkurencją dla tzw. nowoczesnego rynku czyli np. hipermarketów. Szkolimy tysiące osób i dzięki naszej Akademii oraz dzięki naszym partnerom te sklepy są konkurencyjne - mówi Carlos Saraiva.

- Przyszłość tych sklepów jest na pewno optymistyczna, a szansa jaką dziś mamy jest ogromna - dodaje.

Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Eurocash podkreśla, że od 2009 roku spada liczba sklepów spożywczych, ale sklepy franczyzowe zyskują na znaczeniu i tych sklepów przybywa.

Akademia Eurocash to program wsparcia m.in. poprzez różne formy szkoleń dla właścicieli i pracowników niezależnych sklepów skupionych w sieciach franczyzowych Grupy. Program funkcjonuje ponad trzy lata (od końca 2010 roku), a suma inwestycji w tym czasie związana z programem to ponad 15 milionów złotych.

- Do tej pory zainwestowaliśmy ponad 15 milionów złotych w Akademię z czego osiem milionów złotych w nagrody w systemy motywacyjne dla pracowników sklepów - mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba.

- W 2015 roku szacunkowa kwota inwestycji w ramach Akademii wyniesie ok. 5 milionów złotych. Planujemy przeszkolić ok. 4,5 tys. pracowników i skupić się na obszarze zarządzania sklepem i personelem - dodaje.

- Sklepy po takiej Akademii mają lepszy wygląd, lepszą sprzedaż, lepsze wyniki finansowe niż inne sklepy. W perspektywie pięciu lat nasze inwestycje w ten program będą rosły proporcjonalnie do wzrostu sieci - mówi Carlos Saraiva.

Od początku istnienia programu Akademia Eurocash przeszkolonych zostało ok. 21 tys. osób.

Według danych Gfk Polonia przedstawionych przez Grupę Eurocash liczba sklepów spożywczych małoformatowych spadła do ok. 80,6 tys. w 2013 roku z 93 tys. w 2009 roku natomiast liczba sklepów z art. spożywczymi i przemysłowymi w sieciach franczyzowych wzrosła w tym czasie do 29,6 tys. w 2013 roku z 16,1 tys. w 2009 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH