Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Eurocash: Inwestujemy w łańcuch dostaw, system franczyzowy i modernizację handlu

Uważam, że nie jest łatwo znaleźć na rynku europejskim drugiego takiego hurtownika jak my, który tak mocno inwestuje w handel detaliczny - powiedział Luis Amaral, prezes grupy Eurocash.

Prezes Eurocash: Inwestujemy w łańcuch dostaw, system franczyzowy i modernizację handlu
Luis Amaral, prezes grupy Eurocash. Fot. materiały prasowe Eurocash

– Wspieranie konkurencyjności polskiego niezależnego handlu, czyli małych i średnich sklepów prowadzonych przez przedsiębiorców samodzielnie lub pod wspólną marką w ramach sieci partnerskich i franczyzowych, od lat jest jednym z priorytetów Grupy Eurocash. Choć co roku słyszymy, że liczba małoformatowych sklepów spożywczych systematycznie maleje, to właśnie tzw. mały format pozostaje główną siłą polskiego rynku FMCG, co jest ewenementem w skali europejskiej – mówił Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash.

Dodaje, że małe i średnie sklepy mają łącznie ponad 40-proc. udział w łącznej wartości sprzedaży żywności i innych produktów szybko rotujących w Polsce. – Prawdą jest, że sklepów jest mniej, ale te, które pozostają, bo potrafią sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów, sprzedają więcej. Najnowsze dane rynkowe pokazują, że pod względem tempa wzrostu wartości sprzedaży, sklepy małoformatowe radzą sobie zdecydowanie lepiej niż hipermarkety, ustępując jedynie dyskontom – tłumaczył Luis Amaral.

– Uważamy, że zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest zapewnienie rozwoju naszych klientów w perspektywie kolejnych 5-10 lat. Dlatego inwestujemy w innowacyjne koncepty i formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, 1 minute, abc na kołach czy Kontigo. Ponadto oferujemy naszym klientom gotowe rozwiązania, takie jak Faktoria Win, Piwne Terytoria czy Whisky On The Rocks, pozwalające odbudować sprzedaż w kluczowych kategoriach produktów. Projekty te stwarzają właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami i sieciami wielkopowierzchniowymi – wyjaśniał prezes Eurocashu.

Prezes dodał, że Eurocash dużo inwestuje w cały łańcuch dostaw, w system franczyzowy oraz w modernizację handlu. - Wśród właścicieli sklepów niezależnych widzimy coraz więcej młodych osób, mających wyższe wykształcenie. Zarządzają więcej niż jednym sklepem. Niezależne sklepy nadal są siłą tego rynku - mówił.

- Myślę, że najgorsze lata mamy już za sobą i uważam, że teraz nasze główne zadanie to wspierać handel detaliczny i modernizować go - dodał prezes.

Tłumaczył, że jednym z trendów jakie obecnie można zauważyć na rynku handlu detalicznego jest łączenie się sklepów w sieci franczyzowe. - Dzięki temu właściciele małych sklepów mają taki sam łańcuch dostaw jak w handlu nowoczesnym. Dzięki efektywnemu zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz kosztami, właściciele małych sklepów mogą nadal z powodzeniem prowadzić swój biznes - tłumaczył Luis Amaral.

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    Luis Amaral RSS ALERT    /    hurt RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    Mila RSS ALERT    /    Eko Holding RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • olaf 2017-09-26 08:15:32
    Jeśli Amaral twierdzi, że nie planują zakupu Stokrotki...tzn. łazi za tym już - z pewnością.
  • Ec 2017-09-26 20:59:06
    A ja wiem że ma gdzie Stokrotkę
  • Książe 2017-09-26 21:03:12
    Stokrotka jest przeceniana i to mocno dlatego ciężko będzie ja sprzedać
  • dyzio 2017-09-27 07:00:14
    O Eurocashu myślę tak : szkoda Tradisu, nie wiem w co Amaral inwestuje, wiem co zepsuje.
  • Pw 2017-09-29 07:45:33
    Jak narazie to EC rozwija się najlepiej z całego fmcg usług. I niech tak trzyma. W supermarketach już jest nr 1 a to co zostało na rynku to delikatnie pisząc gnioty. Życzę im dalszego szybkiego rozwoju i zaorania tzw polskiego handlu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.