Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Eurocash o preferencyjnych warunkach współpracy niektórych dostawców i sieci handlowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2014, 15:53
Prezes Eurocash o preferencyjnych warunkach współpracy niektórych dostawców i sieci handlowych
Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash

W sektorze handlu w Polsce w perspektywie kolejnych lat postępować będzie konsolidacja. Rok 2013 był ciężki dla całego polskiego handlu, ale sektorem wygranym był handel tradycyjny. Początek roku 2014 dla handlu tradycyjnego jest zaś zdecydowanie lepszy niż początek 2013 - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis Amaral, prezes i główny udziałowiec giełdowej Grupy Eurocash.

- Uważam, że postępować będzie konsolidacja - to jest nieuniknione. Dziś segmentem, który nadal rośnie najmocniej, są dyskonty, ale na drugim miejscu jest handel tradycyjny. Hipermarkety, podobnie jak duże sieci supermarketów, od kilku lat mają spore problemy i ich sprzedaż spada - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis Amaral.

- Jeszcze dwa lata temu różnica, jeśli chodzi o tempo wzrostu dyskontów i handlu tradycyjnego była znacząca. Dyskonty rosły w tempie ok. 20 proc. rocznie, a handel tradycyjny 3-4 proc. Obecnie jest to odpowiednio 3-4 proc. oraz 1-2 proc., a więc różnica ta zmniejszyła się. Dlatego uważam, że Polska jest jednym z niewielu krajów w Europie, gdzie handel tradycyjny naprawdę stał się sektorem wygranym - dodaje. 

Przyznaje, że rok 2013 był ciężki dla całego sektora handlu, ale handel tradycyjny miał relatywnie dobre wyniki. - Trzeba oczywiście przyznać, że rok 2013 dla wszystkich był ciężki: dla nas, dla naszych klientów, dla wszystkich uczestników rynku, łącznie z dyskontami. Można jednak powiedzieć, że mimo że niezależne sklepy odczuły spadek przychodów z powodu otoczenia gospodarczego, handel tradycyjny miał relatywnie dobre wyniki i w rzeczywistości zdobywał udziały rynkowe, co może wyznaczać kierunek na bieżący rok. Początek roku 2014 dla handlu tradycyjnego jest zdecydowanie silniejszy niż początek 2013, a to jest najważniejsze - mówi Amaral.

Co mogłoby przyspieszyć i pomóc w rozwoju biznesu handlowego w Polsce? - Według mnie Polska jest bardzo przyjaznym krajem dla rozwoju biznesu (...) nigdy nie doświadczyłem żadnych pozabiznesowych ingerencji w prowadzoną działalność. Wyznaję zasadę, że wszystko zależy od nas samych. Nie ma sensu obwiniać biurokracji, czy mówić „gdyby rząd zmienił prawo, to byłoby łatwiej". Ważne jest to, co wybiera konsument. A konsument wybiera handel tradycyjny wtedy, kiedy sklepy są czyste, przyjazne, mają dobre zaopatrzenie i są tanie. To jest cel, do którego dążymy - mówi Amaral.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.