Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Eurocash: Wprowadzenie podatku handlowego ma za zadanie wspierać małe sklepy

Uważamy, że dla wielu naszych klientów decyzja Sądu Unii Europejskiej w sprawie podatku od sprzedaży detalicznej jest pozytywną informacją. Wprowadzenie tego podatku ma za zadanie wspierać małe przedsiębiorstwa, co jest spójne z naszą misją - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash komentując wyroku Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce.

Prezes Eurocash: Wprowadzenie podatku handlowego ma za zadanie wspierać małe sklepy
Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash. Fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-05-2019, 20:40

- Od ponad 20 lat rozwijamy się, żeby wspierać niezależnych przedsiębiorców w walce z agresywnie konkurującymi sieciami dyskontów i hipermarketów. Te sieci od zawsze miały dostęp do know-how, zaplecza finansowego czy też wsparcia wielu globalnych producentów - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash

- My natomiast wraz z kilkoma naszymi konkurentami hurtowymi walczymy od lat o lepsze warunki zakupowe dla naszych klientów. Inwestujemy w innowacje, rozwijamy się, uzyskując efekt skali, zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie marketingowe czy edukację. Decyzja Sądu UE oznacza, że niezależni przedsiębiorcy otrzymają teraz dodatkowe wsparcie, które ma na celu wyrównać różnice pomiędzy nimi a wielkimi sieciami detalicznymi - dodaje.

- My, jako Grupa Eurocash, oczywiście też będziemy musieli zapłacić nowy podatek – od realizowanej przez nas sprzedaży detalicznej. Szacujemy, że wysokość tego podatku w naszym przypadku może wynieść około 30 mln zł rocznie - informuje Jacek Owczarek.

Grupa Eurocash to polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    Jacek Owczarek RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    podatek handlowy RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • leon 2019-05-16 22:09:48
    jaka polska firma, jak to portugalcy...
  • J 2019-05-17 15:30:43
    Podatek pomoże małym? Wręcz przeciwnie: sieci handlowe uzyskają dodatkowe rabaty od dostawców bo nikt nie pozwoli sobie na stratę u dużego klienta. Producenci (dostawcy) gdzieś będą musieli odpracować sobie zysk więc podniosą ceny w małym handlu detalicznym. Prosty mechanizm.
  • Felicjan 2019-05-20 18:04:54
    Pan Amaral nie jest Polakiem. Przecież to Portugalczyk. Firma nie jest polska.
    • Jerzy 2019-05-23 21:38:27
      Co z tego że jest Portugalczykiem ?Mam przepłacać u polskich Januszów biznesu ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.